Τοψίδης-Επιμελητήρια ΑΜΘ: Γιατί δεν μπήκαν στην επιστρεπτέα ενίσχυση καραγκιοζοπαίχτες, ροντέο, κουκλοθέατρα κ.α;

Τοψίδης-Επιμελητήρια ΑΜΘ: Γιατί δεν μπήκαν στην επιστρεπτέα ενίσχυση καραγκιοζοπαίχτες, ροντέο, κουκλοθέατρα κ.α;

Με φανερή διάθεση να ταυτιστούν με τον επικεφαλής τους Χριστόδουλο Τοψίδη και να τον αβαντάρουν στην αντιπολιτευτική του υστερία κατά του Περιφερειάρχη Χρήστου Μέτιου, οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων της Περιφέρειας ΑΜΘ, λειτουργώντας άλλη μια φορά ως… παπαγαλάκια του, εξέδωσαν ανακοίνωση που μόνο γέλια προκαλεί.

Αφορά φυσικά το πρόγραμμα της μη επιστρεπτέας επιχορήγησης ύψους 90 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε εδώ και μια εβδομάδα και αφού με φανερή αμηχανία τόσο οι ίδιοι όσο και ο κ.Τοψίδης, ψέλλισαν αστειότητες την στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων μελών τους θεωρούν πολύ καλό το συγκεκριμένο πρόγραμμα για την ενίσχυση μέσω ΕΣΠΑ, προσπαθούν κάνουν επισημάνεις που αλληλοσυγκρούονται. Κλασική περίπτωση ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας, που ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας, του οποίου η διοίκηση με ανακοίνωσε της συγχαίρει την Περιφέρεια ΑΜΘ και τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο προσωπικά για το πρόγραμμα, ταυτίστηκε και πάλι με τον αποτυχόντα υποψήφιο Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη. Όπως ταυτίστηκε και στο θέμα του… πραξικοπήματος της εταιρείας ΔΕΣ-ΜΟΣ η οποία και θα υλοποιήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα 90 εκατ. ευρώ και φυσικά τόσο αυτός όσο και οι συνάδερφοι του “έφαγαν τα μούτρα τους” και από τα δικαστήρια.

Επαναλαμβάνουν ότι δεν πρέπει να ισχύσει η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, όταν ξέρουν καλά ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί όταν μιλάμε για οικονομική ενίσχυση με χρήματα του ΕΣΠΑ. Μάλιστα ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ των Περιφερειών έχουν αυτό τον όρο. Την στιγμή λοιπόν που κατηγορούν τον κ.Μέτιο γιατί δεν ακολούθησε τα παραδείγματα τους, παράλληλα τον κατηγορούν γιατί προβλέπεται ο συγκεκριμένος όρος που δεν θα μπορούσε να μην συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα. Επίσης, η πρόσθεση κάποιων ΚΑΔ μόνο… γέλιο και μάλιστα ασυγκράτητο προκαλεί. Όπως η επίκληση Υπηρεσιών Χιονοδρομικού Κέντρου. Αλήθεια, την εποχή του κορονοϊού, από τον Μάρτιο και μετά λειτουργούσε κάποιο χιονοδρομικό κέντρο στην Περιφέρεια μας και δεν το ξέρουμε;

Υπάρχουν επίσης κάποιοι ΚΑΔ όπως καραγκιοζοπαίχτη και κουκλοθέατρου που προφανώς μπήκαν απλά για να δείξουν οι ευρισκόμενοι σε φανερή αμηχανία πλήρως ταυτιζόμενοι με τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης της Περιφέρειας, ότι δεν συγχωρούν στον κ.Μέτιο την “σφαλιάρα” που “έφαγαν” για την ΔΕΣ-ΜΟΣ όπου προσπάθησαν με ξεκάθαρο “πραξικόπημα” να ελέγξουν τα πράγματα. Να τους χαίρεται η συντριπτική πλειοψηφία των μελών τους τέτοιους Προέδρους.

Η ανακοίνωση που έστειλε ο υπεύθυνος Τύπου του Επιμελητηρίου Έβρου Θανάσης Τσολάκης αναφέρει:

Οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ κατόπιν διαβούλευσης συνυπογράφουν κείμενο διορθωτικών προτάσεων επί του Προγράμματος Μη Επιστρεπτέας Επιχορήγησης που ανακοίνωσε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το Πρόγραμμα καταρτίστηκε χωρίς διαβούλευση με τα Επιμελητήρια, παρά το γεγονός ότι αυτά αποτελούν θεσμικούς φορείς – συμβούλους του κράτους σε θέματα επιχειρηματικότητας και ο ρόλος αυτός θα έπρεπε να είναι σεβαστός από όλους.

Στην επιστολή, η οποία επισυνάπτεται στο τέλος του κειμένου, παρατίθενται επτά σημεία που χρήζουν παρεμβάσεων και διόρθωσης, ώστε το Πρόγραμμα να στοχεύσει πραγματικά και ουσιαστικά στην ενίσχυση των πληγεισών από την πανδημία του Covid-19 επιχειρήσεων και να επωφεληθούν από αυτό το δυνατόν περισσότεροι ΚΑΔ.

Προτάσεις Επιμελητηρίων ΑΜΘ σχετικά με το πρόγραμμα μη επιστρεπτέας επιχορήγησης

Τα Επιμελητήρια της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, έχοντας μελετήσει τις λεπτομέρειες του προγράμματος μη επιστρεπτέας επιχορήγησης που έχει καταρτίσει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονία – Θράκης για την οικονομική ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων, διαπιστώνουν ότι δυστυχώς πρόκειται για ένα εντελώς διαφοροποιημένο πρόγραμμα σε σχέση με τα αντίστοιχα των άλλων Περιφερειών, με πολλά γκρίζα σημεία και αδικίες για τις επιχειρήσεις, που πραγματικά έχουν πληγεί όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο, στον αριθμό των εργαζομένων πόσους εργαζόμενους απασχολούσε η επιχείρηση στις 19/03/2020 και δεν αξιολογεί κανένα άλλο κριτήριο.

Επισημάναμε συγκεκριμένα κενά και παραλείψεις γι’ αυτό και προτείνουμε μία σειρά διορθωτικών παρεμβάσεων, έτσι ώστε το πρόγραμμα να στοχεύσει πραγματικά και ουσιαστικά στην ενίσχυση των πληγεισών από την πανδημία του Covid-19 επιχειρήσεων.

Επισημαίνουμε ακόμη ότι για το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με τα Επιμελητήρια, καθώς και με άλλους φορείς, με αποτέλεσμα όπως είναι φυσικό να υπάρξουν στον τελικό οδηγό τόσο προβληματικές διατάξεις όσο και αστοχίες. Τα Επιμελητήρια είναι θεσμικοί φορείς σύμβουλοι του κράτους σε θέματα επιχειρηματικότητας και αυτός ο ρόλος πρέπει να είναι σεβαστός από όλους.

  1. ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ

Σε κανένα σημείο του προγράμματος δεν λαμβάνεται υπόψη ο παράγοντας της Εποχικότητας, που διέπει κατά κύριο λόγο τις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου και ιδιαίτερα της Θάσου και της Σαμοθράκης, αλλά και όσων άλλων αντίστοιχου προφίλ λειτουργούν στην Περιφέρεια ΑΜΘ. Αυτό έχει ως συνέπεια οι εποχικές επιχειρήσεις αφού δεν λειτουργούσαν εκείνη την χρονική περίοδο που ορίζεται από την 19η Μαρτίου 2019, να έχουν μηδέν δηλωμένους εργαζόμενους και να δικαιούνται μόλις 2.000,00€, ενώ σε άλλη Περιφέρεια θα μπορούσαν να λάβουν μέχρι και 50.000,00€, αφού οι επιχειρήσεις εκεί επιδοτούνται σύμφωνα με τους λειτουργικές δαπάνες του 2019. Να τονίσουμε ότι τον Μάρτιο του 2019 καμία από τις εποχικές επιχειρήσεις δεν είχε ανοίξει, αφού με σχετική απόφαση της Κυβέρνησης για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της πανδημίας, οι εποχικές επιχειρήσεις επιτράπηκε να ανοίξουν στης 18/06/2020 και επομένως έχουν μηδέν εργαζόμενους, την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που ζητάει το πρόγραμμα και ως εκ τούτου δεν θα λάβουν επιχορήγηση. Άρα, προτείνουμε τουλάχιστον να αλλάξει η ημερομηνία και να προσαρμοσθεί στα δεδομένα των εποχικών επιχειρήσεων, αν και το μοναδικό κριτήριο που έχει τεθεί και είναι η τήρηση για το επίμαχο διάστημα των θέσεων εργασίας, πρέπει να απαλειφθεί ιδιαίτερα όταν μιλάμε με όρους υγειονομικής κρίσης και Πανδημίας τους οποίους οφείλουμε να σεβαστούμε & να κατανοήσουμε με ρεαλισμό, αναγνωρίζοντας πλήρως τις επιπτώσεις που έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις.

  1. ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ

Κρίνουμε απαραίτητο να αξιολογούνται οι δικαιούχοι καιμε βάσητις πραγματικές λειτουργικές ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης των επιχειρήσεων τους,  τον βαθμό και το μέγεθος της ζημίας που έχουν υποστεί (μείωση τζίρου σε σχέση με το 2019).

Θέλουμε με την παρούσα επιστολή να επισημάνουμε ότι το πρόγραμμα μη επιστρεπτέας επιχορήγησης που ανακοίνωσε η Περιφέρεια ΑΜ-Θ με λίγα λόγια ενισχύει τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού ακόμη και εντός των ορίων της Περιφέρειας και αυτό χρήζει ιδιαίτερης προσοχής.

  1. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΤΩΝ ΚΑΔ

Διαπιστώθηκε απουσία ορισμένων ΚΑΔ (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας) από τη λίστα των δικαιούχων και δη ΚΑΔ που αφορούν σε πληττόμενες από την πανδημία επιχειρήσεις. Ως εκ τούτου προτείνουμε επανέλεγχο όλων των ΚΑΔ που πρέπει να ενταχθούν σύμφωνα με τις ΚΥΑ του Υπουργείου Οικονομικών οι οποίες έχουν εκδοθεί όλο το προηγούμενο διάστημα και είναι σε ισχύ. Σε κάθε περίπτωση να προβλεφθεί διαδικασία επικαιροποίησης& προσθήκες των πληττόμενων ΚΑΔ, κατά την διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο προγράμματος, ώστε να μην υπάρξουν αδικίες από λάθη και παραλείψεις της Διαχειριστικής(Παράρτημα Ι)

  1. ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Τα ποσά της επικείμενης επιχορήγησης είναι σημαντικά μικρότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά των προγραμμάτων που εφαρμόζονται σε άλλες Περιφέρειες όπου έχουν πληγεί ομοειδείς επιχειρήσεις. Αυτό ενισχύει τη συνθήκη του αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς επιχειρήσεις όμορων περιοχών θα επιδοτηθούν ανισομερώς, με αποτέλεσμα κάποιες να καταφέρουν να καλύψουν ζημίες της πανδημίας και κάποιες (αυτές της ΑΜΘ), όχι. Συνεπώς προτείνουμε τα ποσά της επιχορήγησης να είναι ίσα με τα ποσά των προγραμμάτων επιχορήγησης που εφαρμόζονται σε άλλες Περιφέρειες της χώρας (από 5.000 έως 50.000 €)

  1. DEMINIMIS

Ένα παράδοξο και αρνητικό σημείο είναι αυτό που αναφέρεται στο συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται στην επιχείρηση (deminimis) και στην Περιφέρεια μας εναρμονίζεται με τον Καν. ΕΕ1407/2013 και δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 200.000,00€ για την τριετία, ενώ σε άλλες Περιφέρειες εναρμονίζεται με την Αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863 Κοινοτική ανακοίνωση, όπου το συνολικό ανώτατο όριο είναι 800.000,00 €. Αυτό σημαίνει ότι εκατοντάδες επιχειρήσεις που τα τελευταία τρία χρόνια είτε μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, είτε μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ, είτε ΤΕΠΙΧ κ.α., έχουν λάβει επιχορηγήσειςύψους 200.000,00 €  δεν θα μπορέσουν να υποβάλουν αίτηση στο εν λόγω πρόγραμμα. Προτείνουμε την αλλαγή του κανονισμού που έχει οριστεί εις τρόπον ώστε να δίνει την δυνατότητα για αυξημένα ποσά των ενισχύσεων.

  1. ΑΠΑΛΕΙΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ

Η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, όπως δεν υπήρχε στην επιστρεπτέα προκαταβολή, δεν θα έπρεπε να υπάρχει ως προαπαιτούμενο και σε αυτό το πρόγραμμα, αφού θεωρητικά, τα ποσά δίνονται ως επιχορήγηση για λειτουργικές δαπάνες και δεν θα πρέπει να παρακρατηθούν από δημόσιους φορείς, αλλά αντίθετα πρέπει να δοθούν για να καλυφθούν πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων, ειδικά σήμερα που χιλιάδες επιχειρήσεις δεν έχουν ούτε φορολογική ούτε ασφαλιστική ενημερότητα.

  1. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΓΕΜΗ

Είναι απαραίτητο στοιχείο για όλα τα ζητήματα που αφορούν την ταυτότητα των επιχειρήσεων να συμπεριληφθεί στα δικαιολογητικά η προσκόμιση πιστοποιητικών λειτουργίας των επιχειρήσεων (τροποποιήσεις καταστατικών, εκκαθάριση, λύση κλπ) από το Γ.Ε.ΜΗ. (Γενικό Εμπορικό Μητρώο)  από τα κατά τόπους Επιμελητήρια, ώστε να πιστοποιείται η λειτουργία της επιχείρησης που ζητά και λαμβάνει την μη επιστρεπτέα επιχορήγηση, όπως εξάλλου συμβαίνει στα προγράμματα  των άλλων Περιφερειών.

Επιπλέον, ως γενικότερη παρατήρηση των Επιμελητηρίων, εκτιμούμε ότι η Περιφέρεια πρέπει να συνδράμει σε δύο ακόμη αιτήματα:

Α) Στο νομό Ξάνθης λόγω του επιβαρυμένου επιδημιολογικού φορτίου, (εκεί καταγράφηκε πάνω από 46% του συνόλου των κρουσμάτων  της Περιφέρειας ΑΜΘ με αποτέλεσμα 5μηνο σκληρό και συνεχή αποκλεισμό), η επιπλέον επιδότηση πρέπει να αυξηθεί κατά 40% και όχι κατά 20% που προτείνεται στο πρόγραμμα της Περιφέρεια ΑΜΘ.

Β) Οι επιχειρήσεις που έχουν αποδεδειγμένα μείωση τζίρου 2019-2020 πάνω από 80%, λόγω των ειδικών μέτρων που επικρατούσαν για συγκεκριμένους ΚΑΔ προτείνεται να εξαιρεθούν όλων των μέτρων (ασφαλιστική, φορολογική ενημερότητα, απολύσεις, θέσεις εργασίας) προκειμένου να μην έρθουν αντιμέτωπες με λουκέτο.

Με εκτίμηση,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΜΑΡΚΟΣ ΔΕΜΠΑΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΡΑΒΑΝΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΒΡΟΥ

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΟΨΙΔΗΣ


Παράρτημα Ι

Ενδεικτικοί ΚΑΔ που έχουν αποκλειστεί από το Πρόγραμμα Μη Επιστρεπτέας Επιχορήγησης της Περιφέρειας ΑΜΘ

10.81   Παραγωγή ζάχαρης  
10.82   Παραγωγή κακάου, σοκολάτας και ζαχαρωτών  
11.06   Παραγωγή βύνης  
17.24   Κατασκευή χαρτιού για επενδύσεις τοίχων (ταπετσαρίας)  
19.20.1   Παραγωγή μπρικετών, σφαιρών και παρόμοιων στερεών καυσίμων  
19.20.2   Παραγωγή καυσίμων ελαίων και αερίων· λιπαντικών ελαίων  
19.20.3   Παραγωγή αερίων πετρελαίου και άλλων αέριων υδρογονανθράκων, εκτός του φυσικού αερίου  
19.20.4   Παραγωγή άλλων προϊόντων πετρελαίου  
19.20.9   Εργασίες υπεργολαβίας στο πλαίσιο της διαδικασίας παραγωγής προϊόντων διύλισης πετρελαίου  
21.10   Παραγωγή βασικών φαρμακευτικών προϊόντων  
21.20   Παραγωγή φαρμακευτικών σκευασμάτων  
23.14   Κατασκευή ινών γυαλιού  
23.43   Κατασκευή κεραμικών μονωτών και κεραμικών μονωτικών εξαρτημάτων  
23.44   Κατασκευή άλλων κεραμικών προϊόντων για τεχνικές χρήσεις  
28.24   Κατασκευή ηλεκτροκίνητων εργαλείων χειρός  
35.11   Παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος  
35.12.1   Υπηρεσίες μετάδοσης ηλεκτρικού ρεύματος  
46.21.1   Χονδρικό εμπόριο δημητριακών, σπόρων και ζωοτροφών  
46.22   Χονδρικό εμπόριο λουλουδιών και φυτών  
46.23   Χονδρικό εμπόριο ζώντων ζώων  
46.24.1   Χονδρικό εμπόριο προβιών, δερμάτων και κατεργασμένου δέρματος  
46.31   Χονδρικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών  
46.32   Χονδρικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέατος  
46.33   Χονδρικό εμπόριο γαλακτοκομικών προϊόντων, αβγών και βρώσιμων ελαίων και λιπών  
46.34   Χονδρικό εμπόριο ποτών  
46.35   Χονδρικό εμπόριο προϊόντων καπνού  
46.36   Χονδρικό εμπόριο ζάχαρης, σοκολάτας και ειδών ζαχαροπλαστικής  
46.37   Χονδρικό εμπόριο καφέ, τσαγιού, κακάου και μπαχαρικών  
46.38   Χονδρικό εμπόριο άλλων τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων  
46.46   Χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων  
46.71   Χονδρικό εμπόριο στερεών, υγρών και αέριων καυσίμων και συναφών προϊόντων  
47.11.1   Λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό (minimarkets – supermarket)
47.21.1   Λιανικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών σε εξειδικευμένα καταστήματα  
47.22.1   Λιανικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέατος σε εξειδικευμένα καταστήματα  
47.23   Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα  
47.26.27   Λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού  
47.73   Λιανικό εμπόριο φαρμακευτικών ειδών (φαρμακεία)  
53.10   Ταχυδρομικές δραστηριότητες με υποχρέωση παροχής καθολικής υπηρεσίας  
53.20   Άλλες ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες  
66.22   Δραστηριότητες ασφαλιστικών πρακτόρων και μεσιτών  
73.12.1   Πώληση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου με αμοιβή ή βάσει σύμβασης  
73.12.2   Μεταπώληση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου με αμοιβή ή βάσει σύμβασης  
93.21.10.01   Υπηρεσίες γουότερπαρκ (νεροτσουλήθρωνκλπ)  
93.21.10.02   Υπηρεσίες λούνα παρκ  
93.21.10.03   Υπηρεσίες πανηγυριών (τοπικών εορτών) και εκθέσεων εμπορικού χαρακτήρα  
93.29.11.01   Υπηρεσίες αποδυτηρίων και βεστιαρίων παραλιών (πλαζ)  
93.29.11.02   Υπηρεσίες εκμετάλλευσης θαλάσσιων λουτρών  
93.29.11.03   Υπηρεσίες εκμετάλλευσης κτήματος, για διενέργεια εκδηλώσεων (π.χ. γάμων και συναφών)  
93.29.11.04   Υπηρεσίες εκμετάλλευσης παιχνιδιών θάλασσας (θαλάσσιων ποδηλάτων, κανό και παρόμοιων ειδών αναψυχής)  
93.29.11.05   Υπηρεσίες μίσθωσης ομπρελών ή/και καθισμάτων παραλιών (πλαζ)  
93.29.11.06   Υπηρεσίες πάρκου αναψυχής  
93.29.19.01   Υπηρεσίες διοργάνωσης ψυχαγωγικών εκδηλώσεων (π.χ. γάμων και συναφών)  
93.29.19.02   Υπηρεσίες εκμετάλλευσης οικήματος, για διενέργεια εκδηλώσεων (π.χ. γάμων και συναφών)  
93.29.19.03   Υπηρεσίες μουσικής κάλυψης εκδηλώσεων, υπηρεσίες disk jockey (D.J.)  
93.29.19.04   Υπηρεσίες ντισκοτέκ (χωρίς προσφορά ποτού ή φαγητού)  
93.29.19.06   Υπηρεσίες σφαιριστηρίου και συναφών ψυχαγωγικών παιχνιδιών (ποδοσφαιράκια κλπ)  
93.29.19.07   Υπηρεσίες χιονοδρομικού κέντρου  
93.29.21.01   Υπηρεσίες θεάματος ήχος και φως  
93.29.21.02   Υπηρεσίες θεάματος θεάτρου σκιών (καραγκιοζοπαίκτη)  
93.29.21.03   Υπηρεσίες θεάματος κουκλοθέατρου  
93.29.21.04   Υπηρεσίες θεάματος ροντέο  

Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας: “Συγχαρητήρια στον

Χρήστο Μέτιο για την μη επιστρεπτέα προκαταβολή”

Στους μικρόψυχους, μίζερους και εμφανώς αμήχανους Τοψίδη, Κατσιμίγα, η απάντηση έρχεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Καβάλας, που με ανακοίνωση του συγχαίρει τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο για το πρόγραμμα της μη επιστρεπτέας προκαταβολής ύψους 90 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα αναφέρει:

“Ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας συγχαίρει την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τον Περιφερειάρχη  κ. Χρήστο Μέτιο, για το πρόγραμμα « Μη επιστρεπτέας προκαταβολής» για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τον Covid-19 και  χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Αποδεικνύεται ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης  είναι κοντά στους επαγγελματίες και αφουγκράζεται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, καθώς και τις ανάγκες που προκύπτουν μετά από αυτή τη μεγάλη κρίση που μαστίζει τους τελευταίους μήνες την ελληνική επιχειρηματικότητα”.