Επιστροφή Μανούση στην Σαμοθράκη: Βάζει πλοίο στην ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Θέρμα

Επιστροφή Μανούση στην Σαμοθράκη: Βάζει πλοίο στην ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Θέρμα

-Θα είναι μη επιδοτούμενη, καθαρά εμπορική γραμμή από τον ερχόμενο Μάιο

-Έχει παραγγείλει και τη ναυπήγηση νέου πλοίου 100 μέτρων

Επιστροφή του Φώτη Μανούση στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Σαμοθράκης, αφού σύμφωνα με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ πληροφορίες του Evros-news.gr, ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries ετοιμάζεται να βάλει ταχύπλοο πλοίο, το ΖΕΦΥΡΟΣ ή το ΟΣΤΡΙΑ, στην γραμμή Αλεξανδρούπολης-λιμάνι Θέρμων. 

Από πέρυσι το καλοκαίρι, μετά τα γνωστά γεγονότα με τις βλάβες στα πλοία του ΣΑΟΣ ΙΙ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ο ίδιος και η ακτοπλοϊκή εταιρεία του αποτελούν ως γνωστόν παρελθόν από την επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη. Την εξυπηρετεί πλέον από τον Σεπτέμβριο του 2019 και μετά τη νέα σύμβαση ως τον Οκτώβριο του 2021 η Zante Ferries, με το πλοίο “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ”, εισπράττοντας μάλιστα 5πλάσια κρατική επιδότηση 3,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο, από τις 700.000 που δινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Όμως ο άνθρωπος που τα πλοία του επί 20 χρόνια εξυπηρετούσαν το νησί, ετοιμάζεται να επιστρέψει. Άλλωστε στην Σαμοθράκη παραμένουν άλλες επαγγελματικές του δραστηριότητες, όπως το σπουδαίο οινοποιείο που είναι ένα από τα καλύτερα της Ελλάδας, το συγκρότημα εξοχικών κατοικιών που χτίζει και φυσικά το σπίτι του όπου πολύ συχνά μένει γιατί του αρέσει πολύ το νησί.

Μπορεί πλέον τόσο με το ΣΤΑΥΡΟΣ (πρώην ΣΑΟΣ ΙΙ) και το ΖΕΦΥΡΟΣ να έχει αναλάβει επιδοτούμενες γραμμές στα Δωδεκάνησα, αντί ποσού πάνω από 6 εκατ. τον χρόνο και για τις δύο, μπορεί να έχει σημαντικές πιθανότητες να αναλάβει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και τρίτη επιδοτούμενη γραμμή στις Κυκλάδες αυτή την φορά με το… ανακαινισμένο ΣΑΟΝΗΣΟΣ, αλλά φαίνεται ότι την Σαμοθράκη δεν την ξεχνάει. Έτσι έχει αποφασίσει από τον ερχόμενο Μάιο ή αρχές Ιουνίου, να δρομολογήσει το ΖΕΦΥΡΟΣ ή το επίσης ταχύπλοο ΟΣΤΡΙΑ στην γραμμή Αλεξανδρούπολη-Θέρμα, χωρίς φυσικά καμιά κρατική επιδότηση. Θα είναι καθαρά εμπορική γραμμή και θα πρέπει να καλύπτει τα έξοδα της ή να βγάζει κέρδη, μόνο από τα εισιτήρια. Μάλιστα το δεύτερο ταχύπλοο του ΟΣΤΡΙΑ αναμένεται να είναι έτοιμο σε 2 μήνες.

Γιατί πήρε αυτή την απόφαση ο κ.Μανούσης να ρισκάρει κάτι τέτοιο; Όπως λένε συνεργάτες του, τρεις είναι οι λόγοι:

  • Από την στιγμή που πραγματοποιήθηκαν επιτέλους φέτος οι εργασίες καθαρισμού στο λιμανάκι των Θέρμων, είναι εφικτό να “δένει” εκεί ένα ταχύπλοο σαν το ΖΕΦΥΡΟΣ ή το παρόμοιο ΟΣΤΡΙΑ. Άλλωστε ένας από τους λόγους της αντιπαράθεσης του με τον πρώην Πρόεδρο του ΟΛΑ Χρήστο Δούκα, ήταν ότι δεν τήρησε τις υποσχέσεις που έδωσε το 2017 για καθαρισμό των Θέρμων.
  • Υπάρχει φυσικά το πλεονέκτημα της ταχύτερης διαδρομής από την Αλεξανδρούπολη, αφού ο χρόνος λόγω και του ταχύπλοου θα είναι πολύ μικρότερος από αυτόν που θα κάνει το συμβατικό πλοίο ΑΔΑΜΑΝΑΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ το οποίο χρησιμοποιεί το λιμάνι της Καμαριώτισσας.
  • Στην περιοχή των Θέρμων αναμένεται να λειτουργήσει του χρόνου η ξενοδοχειακή μονάδα ΚΑΒΕΙΡΟΣ, την οποία έχει αποκτήσει ο ιδιοκτήτης του Samothraki Beach Νίκος Δημοσθένους και σε συνδυασμό με πιθανή αξιοποίηση των Ιαματικών Λουτρών, θα υπάρξει επιπλέον τουριστικό ρεύμα.

  • Ποτέ δεν έκρυψε την αγάπη του για την Σαμοθράκη, την οποία θεωρεί πατρίδα του και μένει εξάλλου στην βίλα που έχει κάθε χρόνο για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Άσχετα λοιπόν με τις όποιες αντιπαραθέσεις ή διαφωνίες που υπάρχουν με θεσμικούς ή όχι του νησιού, κανείς δεν μπορεί να του απαγορέψει να συνεχίσει να δραστηριοποιείται σε αυτό επαγγελματικά.

Έχει παραγγείλει τη ναυπήγηση νέου πλοίου 100 μέτρων

Συνεργάτες του ιδιοκτήτη της SAOS Ferries τονίζουν επίσης, ότι έχει ήδη παραγγείλει τη ναυπήγηση νέου πλοίου μήκους 100 μέτρων, ενώ η συμφωνία που έκανε με το ναυπηγείο, είναι να έχει τη δυνατότητα ναυπήγησης και δεύτερου. Άλλωστε με τρεις επιδοτούμενες γραμμές στο Αιγαίο, δύο στα Δωδεκάνησα και μία στις Κυκλάδες, αν αυτός είναι τελικά ο ανάδοχος της γραμμής που έχει προκηρυχθεί, θα εισπράττει κάθε χρόνο πολλά εκατομμύρια ευρώ. Οπότε, μετά την αντικατάσταση μηχανών τόσο στο ΣΤΑΥΡΟΣ (ΣΑΟΣ ΙΙ) όσο και στο ΣΑΟΝΗΣΟΣ, με τρία μεγάλα πλοία και δυο ταχύπλοα, έχει στόχο του χρόνου τέτοια εποχή να διεκδικήσει ξανά και την επιδοτούμενη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, αλλά και την καινούργια Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος.