Διαγωνισμός ενοικίασης parking λιμανιού Αλεξανδρούπολης: Ότι διαφημίζεται δεν είναι… χρυσός

Διαγωνισμός ενοικίασης parking λιμανιού Αλεξανδρούπολης: Ότι διαφημίζεται δεν είναι… χρυσός

-Ο ΟΛΑ αναφέρεται σε έκταση 6,1 στρεμμάτων, αλλά μιλάμε για μόλις 172 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων

Από τα τέλη Μαρτίου βρίσκεται σε εξέλιξη ο ανοικτός πλειοδοτικός διαγωνισμός για την παραχώρηση χρήσης χώρου parking του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, με καταληκτική ημερομηνία προσφορών την 6η Μαίου 2021.

Πρόκειται για ένα θέμα που όσον αφορά τον προηγούμενο διαγωνισμό και τις διάφορες αλλαγές του στη συνέχεια, το Evros-news.gr είχε αναδείξει με συνεχή δημοσιεύματα και μάλιστα είχαμε βρεθεί και στις αίθουσες των δικαστηρίων για την στάση μας. Θα πρέπει όμως να επισημάνουμε κάποια πράγματα και στον διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη, επειδή οι πραγματικές διαστάσεις του δεν είναι αυτές που φαίνονται και πιστεύουν ορισμένοι επίδοξοι ενοικιαστές του συγκεκριμένου πάρκινγκ.

Συγκεκριμένα έχουμε:

  • Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης αναφέρει, σύμφωνα με όσα αναρτήθηκαν στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ότι η ενοικίαση αφορά έκταση 6.1 στρεμμάτων. Σε αυτά όμως πρέπει να τονιστεί ότι συμπεριλαμβάνονται και τα δέντρα που υπάρχουν στον χώρο και καταλαμβάνουν σημαντικά τετραγωνικά και τα παρτέρια γύρω-γύρω αλλά και ένα τεράστιο παρτέρι με αλμυρίκια στο κέντρο. Αν υπολογιστούν όλα αυτά, μειώνεται σημαντικά ο ωφέλιμος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.
  • Οι θέσεις στάθμευσης είναι συνολικά 172, με 10 εξ αυτών υποχρεωτικά θέσεις ΑΜΕΑ, οπότε μένουν μόνον 162 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων. Αυτές θα πρέπει να αξιοποιήσει ο ενοικιαστής για να κάνει απόσβεση των χρημάτων του και να βγάλει και κάποιο κέρδος.
  • Αν και ο επιχειρηματίας Γιάννης Νενεδάκης που διαχειρίζεται τώρα το πάρκινγκ και είναι άγνωστο αν πάρει μέρος στον επόμενο διαγωνισμό, παρά την αμέριστη βοήθεια που είχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όπου και ανήκει, αλλά και τις καλές σχέσεις με τον πρήν Πρόεδρο του ΟΛΑ Χρήστο Δούκα, δεν κατάφερε να κάνει βιώσιμο το parking και οι πληροφορίες λένε πως γι’ αυτό βιάζεται να… απεμπλακεί.
  • Οι επίδοξοι ενοικιαστές που θέλουν να διεκδικήσουν το parking, θα πρέπει σίγουρα να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, γιατί Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν φαίνεται στον ορίζοντα, ο Οργανισμός Λιμένος οδεύει προς ιδιώτες ως γνωστόν μια και βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ. Δεν θα έχουν να αντιμετωπίσουν λοιπόν μια διοίκηση του ΟΛΑ διορισμένη από την εκάστοτε Κυβέρνηση μέσω ΤΑΙΠΕΔ, όπου θα μπορούσε να… χωρέσει και κάποια παρέμβαση, αλλά έναν ιδιώτη ή μια εταιρεία που μπορεί να τους διώξει κακήν-κακώς, όπως γίνεται και με τον σημερινό ενοικιαστή.

  • Δεν συζητάμε φυσικά αν προκύψει καμιά “στραβή” όπως έγινε έναν και πλέον χρόνο τώρα με τον κορονοϊό, όπου τα αυτοκίνητα για παρκάρισμα αναζητούνται με το… ντουφέκι. Εκεί θα μιλάμε για οικονομική καταστροφή όπως έγινε τώρα.
  • Μαθαίνουμε ότι ο τέως δήμαρχος Βαγγέλης Λαμπάκης, που επί 9 χρόνια δεν μπόρεσε να κάνει το παραμικρό προς την κατεύθυνση απόκτησης του συγκεκριμένου χώρου στάθμευσης στο λιμάνι από τον δήμο Αλεξανδρούπολης, έστειλε έγγραφο στην σημερινή δημοτική αρχή και ζήτησε να πάρει μέρος στον διαγωνισμό. Για να πληρώνει ο δήμος το ενοίκιο και να δίνει δωρεάν στάθμευση στους δημότες.
  • Αλήθεια, γιατί τόσα χρόνια που ήταν δήμαρχος δεν άφηνε ΔΩΡΕΑΝ την στάθμευση σε όλη την πόλη, αλλά συνέχεια ΕΠΕΚΤΕΙΝΕ τις θέσεις και τα όρια ελεγχόμενης στάθμευσης, παραλίγο να έφτανε αυτή μέχρι την… Παλαγία αν παρέμενε δήμαρχος; Τώρα τον έπιασε ο πόνος να παραστήσει τον… γαλαντόμο στους πολίτες;
  • Εδώ επί 9 χρόνια δεν κατάφερε ούτε καν να διαμορφώσει απλά τον χώρο της πρώην ψαραγοράς, όπου αν επιχειρήσει να παρκάρει κάποιος θα πάθει ζημιά το Ι.Χ του από την κατάσταση που επικρατεί. Αφήστε την σκόνη που πνίγει τους περίοικους το καλοκαίρι ή την λάσπη το χειμώνα όταν βρέχει στον συγκεκριμένο χώρο στάθμευσης. Εξάλλου όλα τα χρόνια που διετέλεσε δήμαρχος, στάθηκε ανίκανος να τον αξιοποιήσει με ανέγερση ιχθυαγοράς, δημοτικού πάρκινγκ ή γραφείων.
  • Αφού λοιπόν κόπτεται τόσο πολύ για εξεύρεση χώρων πάρκινγκ δωρεάν για τους πολίτες, γιατί δεν προτείνει να καταργηθούν οι επί πληρωμή θέσεις στάθμευσης στους διάφορους δρόμους της πόλης, αφού ο κόσμος και πληρώνει και καμιά προστασία και φύλαξη δεν υπάρχει για το αυτοκίνητο του;

Να επισημάνουμε στον εν εξελίξει διαγωνισμό για τις θέσεις στάθμευσης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και συγκεκριμένα στη Δυτική Χερσαία Ζώνη Λιμένα Αλεξανδρούπολης, επιφάνειας 6.177,53τ.μ., με σκοπό την εκμετάλλευση αυτού ως Υπαίθριου Σταθμού Επιβατικών Αυτοκινήτων (parking) και με Ημερομηνία λήξης υποβολής και αποσφράγισης προσφορών: 06-05-2021 ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 π.μ. στα γραφεία της Ο.Λ.Α. Α.Ε., εντός του εμπορικού λιμένα, δυο θετικές αναφορές.

  1. Αξίζουν συγχαρητήρια στο Δ.Δ του ΟΛΑ που ξεκινάει με υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά το ενοίκιο και την πρώτη οικονομική προσφορά η οποία θα είναι πάνω από 54.000 ευρώ για τον Οργανισμό και κάθε “χτύπημα” των ενδιαφερομένων επί της ουσίας θα πολλαπλασιάζει το ποσό. Επίσης θα προσαυξάνει την εγγυητική καλής εκτέλεσης που πρέπει να κατατεθεί αλλά και τα ενοίκια που πρέπει να καταβληθούν προκαταβολικά από τον ανάδοχο. Έτσι διασφαλίζονται τα χρήματα του ΟΛΑ .
  2. Είναι σωστός ο όρος που προβλέπει πλαφόν σε αυτόν που θα αναλάβει την ενοικίαση του parking για τα επόμενα χρόνια, αφού έτσι θα διασφαλιστεί μικρό οικονομικό τίμημα για την ωριαία στάθμευση.

Κυριακή κοντή γιορτή πάντως και στις 6 Μαίου που λήγει η προθεσμία, θα ξέρουμε τι πρόκειται να συμβεί. Το θέμα είναι να μην προκύψει κάποιος… επενδυτής που δεν γνωρίζει το αντικείμενο και απλά επειδή έχει χρήματα μπορεί να τον “παραμυθιάσουν” κάποιοι επιτήδειοι και να έχουμε στη συνέχεια συνεχή αιτήματα για… αναπροσαρμογές ενοικίου. Γιατί μπορεί με το ΤΑΙΠΕΔ που ελέγχεται από την εκάστοτε Κυβέρνηση και τις ανάλογες πολιτικές ή κομματικές “πιέσεις’ αυτό να ήταν εφικτό, αλλά με ιδιοκτήτη κάποιον ιδιώτη ή εταιρεία, όποιος… μπλέξει δεν θα μπορεί να απεμπλακεί χωρίς να… ματώσει οικονομικά.