Green Cola: Ξεκίνησε από τον Έβρο το ελληνικό success story, τώρα κατακτά και τις ΗΠΑ

Η Green Cola που ξεκίνησε από τον Έβρο και το εργοστάσιο της ΕΠΑΠ στην Λεπτή Ορεστιάδας και εξελίχθηκε στο ελληνικό success story με γεύση… στέβια, από το 2020 κατακτά και τις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Η δεκαετία από το 2010 έως το 2020 υπήρξε σημείο καμπής για το ελληνικό επιχειρείν. Αντιμέτωπη με τα απόνερα της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης που τράνταξε τον πλανήτη το 2008, η πλειοψηφία των εκπροσώπων της εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας πέρασε μια φάση έντονης εσωστρέφειας, βρισκόμενη μεταξύ «σφύρας και άκμονος».

Ωστόσο όπως είθισται να λέγεται, η κρίση γεννά ευκαιρίες, και η περίπτωση της ελληνικής Green Cola πιστοποιεί με το παραπάνω το συγκεκριμένο γνωμικό. Παρά τις δυσκολίες την περίοδο της κρίσης, η πορεία της Green Cola αποτελεί ένα πραγματικό success story, με την εταιρεία να διακρίνεται σε μια αγορά υψηλού ανταγωνισμού, έχοντας απέναντί της μερικά από τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως.

Η ακριτική Ορεστιάδα του Έβρου αποτελεί τον τόπο καταγωγής της Green Cola Hellas, που είναι σήμερα μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια νέα εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο του αναψυκτικού, συνεχίζοντας την πορεία της Ένωσης Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών, η οποία μετρά πάνω από μισό αιώνα στην παραγωγή αεριούχων ποτών. Από το 1983 ως το 2009 η ΕΠΑΠ Α.Ε. παρήγαγε για λογαριασμό της 3Ε γνωστά σήματα αναψυκτικών. Το 1999 ανατέθηκαν στην ΕΠΑΠ τα προϊόντα της Tuborg, ενώ η εταιρεία από το 2010 με την τεχνογνωσία που απέκτησε ξεκίνησε πλέον να παράγει τα δικά της εμπορικά σήματα με το όνομα Sparky και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τους μεγαλύτερους λιανέμπορους της Ελλάδας.

Το 2011 ο Περικλής Βενιέρης εξαγοράζει την ΕΠΑΠ Α.Ε. στην πόλη της Ορεστιάδας, με όραμα τη δημιουργία μιας σειράς νέων καινοτόμων προϊόντων, που θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών στην Ελλάδα.

Ένα χρόνο μετά η εταιρεία λάνσαρε το πρώτο αναψυκτικό τύπου cola το οποίο αμέσως ξεχώρισε στην αγορά των αεριούχων ποτών. Το φιλόδοξο και καινοτόμο σχέδιο της εταιρείας απέφερε καρπούς σε ιδιαίτερα σύντομο χρονικό διάστημα. Σήμα κατατεθέν της Green Cola, της προιοντικής «ναυαρχίδας» της εταιρείας, είναι από την πρώτη στιγμή η χρήση φυσικών συστατικών, χωρίς ζάχαρη, με γλυκαντικά από το φυτό στέβια, προσφέροντας μια αληθινή, χωρίς χημικά πρόσθετα, γεύση με ελάχιστη θερμιδική επιβάρυνση.

«Ξεκινήσαμε, έχοντας ως στόχο να ανατρέψουμε τα δεδομένα και να θέσουμε τις βάσεις για μια νέα σειρά προϊόντων, που τα συστατικά της θα προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από τη φύση. Είναι δύσκολο να είσαι διαφορετικός και ταυτόχρονα μέσα στα πράγματα. Αυτό, όμως, μας αρέσει. Να πειραματιζόμαστε με ξεχωριστά συστατικά και να δημιουργούμε κάτι τόσο ιδιαίτερο, που θα αφήσει ιστορία» αναφέρει η Green Cola στην ταυτότητά της.

Το νέο αναψυκτικό τύπου cola ήταν μόνο η αρχή, θέτοντας μια στέρεη βάση για την ανάπτυξη της Green Cola Hellas την επόμενη τετραετία. Την επιτυχία του πρωτοποριακού αναψυκτικού, ακολούθησε το 2013 η σειρά BLE, η οποία ενίσχυσε σημαντικά τον προιοντικό κατάλογο της εταιρείας, με την Green Cola να λανσάρει παραδοσιακά ελληνικά ποτά όπως η πορτοκαλάδα, η λεμονάδα και βυσσινάδα μένοντας από την πρώτη στιγμή πιστή στο όραμά της για προσφορά υγιεινών επιλογών. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η εταιρεία κυκλοφόρησε τα προϊόντα Pure Cola, Mix & Match, Mad Mojito κ.α. τα οποία έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό από το εγχώριο καταναλωτικό κοινό. Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο 2012 – 2015, η Green Cola κατέγραψε τρία συνεχόμενα χρόνια υψηλής ανάπτυξης, με το μέσο ετήσιο ρυθμό να ξεπερνά το 200%.

Η Green Cola κατακτά τις διεθνείς αγορές

Η πρωτοφανής επιτυχία της Green Cola δε θα μπορούσε να περιοριστεί μόνο εντός συνόρων. Το 2014, η εταιρεία ξεκίνησε δυναμικά το ταξίδι της προς τις αγορές του εξωτερικού. Την ίδια περίοδο, συμπεριλαμβάνεται στην παγκόσμια λίστα της Endeavor η οποία επιβραβεύει τις εταιρείες που ξεχωρίζουν για την καινοτομία και τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξής τους.

Έως το τέλος της δεκαετίας, η Green Cola, υλοποιώντας ένα συστηματικό πλάνο ανάπτυξης σε αγορές του εξωτερικού, είχε γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ελληνικά brand παγκοσμίως. Ήδη δραστηριοποιείται σε 25 χώρες ανά την υψήλιο (Γερμανία, Αγγλία, Χονγκ Κονγκ, Σαουδική Αραβία κ.α.) ενώ επιστέγασμα της δυναμικής της εταιρείας αποτέλεσε το 2020 η συμφωνία εισόδου στην αγορά των ΗΠΑ, της χώρας με την υψηλότερη κατανάλωση αναψυκτικών σε όγκο παγκοσμίως και 3η στη διεθνή λίστα κατανάλωσης αναψυκτικών ανά κάτοικο.

Για την κάλυψη της ζήτησης στην αμερικανική αγορά, η Green Cola έχει προχωρήσει από τις αρχές του 2020 σε συμφωνία για τοπική εμφιάλωση του μεγαλύτερου μέρους των προϊόντων της, σε μονάδα εμφιάλωσης στη New England, ενώ για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για τα προϊόντα της, είναι ήδη σε αναζήτηση νέων συνεργασιών για συμφωνίες τοπικής εμφιάλωσης με γεωγραφικά κριτήρια. Η τοπική εμφιάλωση των αναψυκτικών της, επιφέρει σημαντικές οικονομίες κλίμακας, λόγω σημαντικής μείωσης του κόστους μεταφοράς και διανομής των προϊόντων της.

Με την επέκταση στην αμερικανική αγορά η Green Cola αποκτά παρουσία σε αλυσίδες λιανικής σε 7 πολιτείες και συγκεκριμένα στο Τέξας, την Μασαχουσέτη, το Κονέκτικατ, το Νιού Χαμσάιρ, το Βερμόντ, το Μέιν και το Ρόουντ Άιλαντ, απευθυνόμενη σε έναν πληθυσμό 43 εκατομμυρίων κατοίκων. Στο Τέξας, η Green Cola συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ H-E-B, τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη αλυσίδα στην πολιτεία και μια από τις μεγαλύτερες στις ΗΠΑ, με 300 καταστήματα λιανικής και συνολικά 25 δισ. δολάρια ετήσιο τζίρο. Στη New England, περιοχή που ενσωματώνει 6 βορειοανατολικές πολιτείες (Μασαχουσέτη, Κονέκτικατ, Νιου Χαμσάιρ, Βερμόντ, Μέιν και Ρόουντ Άιλαντ), η Green Cola έχει ήδη ολοκληρωμένη παρουσία σε 82 καταστήματα της αλυσίδας Market Basket, η οποία καταγράφει συνολικά 5,5 δισ. δολάρια τζίρο ετησίως.

Μετά τους πρώτους μήνες διάθεσης των προϊόντων Green Cola, Green Orangeade, Green Lemonade, Green Sour Cherry και Green Lemon Lime στις επτά αυτές αμερικανικές πολιτείες, η πρώτη καταγραφή πωλήσεων αποτυπώνει μια διαρκώς αυξητική τάση ζήτησης, αναδεικνύοντας τη δυναμική της μάρκας Green. Το γεγονός αυτό έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών ακόμη μεγάλων retailers σε αρκετές πολιτείες των Η.Π.Α.

Στο πλαίσιο του σχεδίου επέκτασης στις ΗΠΑ, η Green Cola έφτασε σε συμφωνία με την Amazon για τη διάθεση των προϊόντων διαμέσου της πλατφόρμας της, ταυτόχρονα με την επέκτασή της στα φυσικά καταστήματα.

Ισχυρές αντοχές κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης

Παρά τις μεγάλες απώλειες που επέφεραν οι επιπτώσεις της πανδημίας στον κλάδο των αναψυκτικών, δεδομένης της σύνδεσης της βιομηχανίας με τον τουρισμό και τη διασκέδαση, η Green Cola κατάφερε να απορροφήσει επιτυχώς τους κραδασμούς, σημειώνοντας μάλιστα τη δεύτερη καλύτερη επίδοση σε όγκο πωλήσεων, ο οποίος για την περσινή χρονιά αυξήθηκε κατά 12,5%, ενώ παράλληλα η εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την εξαγωγική της δραστηριότητα εδραιώνοντας την παρουσία της στην αγορά της Μέσης Ανατολής, με το μέλλον να διαγράφεται λαμπρό για το ελληνικό brand.

Πηγή: emea.gr