Κλείνουν οι εκκρεμότητες για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας

Κλείνουν οι εκκρεμότητες για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας

Η προκήρυξη του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 36 εκατ. ευρώ, για τη σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, με ελεύθερη λεωφόρο τριών χιλιομέτρων, περιορίζει τα ανοικτά μέτωπα της κυβέρνησης ενόψει πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) από το ΤΑΙΠΕΔ

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα προκηρυχθεί από την ΕΡΓΟΣΕ ένα πολύ πιο δύσκολο και πανάκριβο έργο, η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες, κόστους 1,3 δισ. ευρώ. Η νέα γραμμή θα συνδέει με το σιδηροδρομικό δίκτυο το σημερινό εμπορευματικό λιμάνι «Φίλιππος Β» στη Νέα Καρβάλη Καβάλας, που παραχωρείται μέσω ξεχωριστού διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ. Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και με την ελπίδα πως σε μερικά χρόνια θα έχουν βρεθεί τα κονδύλια για το φιλόδοξο έργο.

Οι δεσμευτικές προσφορές στους δύο διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ αναμένονται για το φθινόπωρο και μέχρι τότε θα έχουν κλείσει άλλα τρία μέτωπα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Θα έχουν οριστεί οι τιμές της απαλλοτρίωσης για τους ιδιώτες που κατέχουν περίπου 200 στρέμματα εντός Ο.Λ.Α. που περνούν στον έλεγχο του οργανισμού, αλλά και οι τιμές με τις οποίες θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων από τις ιδιοκτησίες των οποίων θα περνάει ο οδικός άξονας σύνδεσης του λιμανιού με την Εγνατία Οδό.

Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου προκηρύσσει η ΕΡΓΟΣΕ και τη σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 815,3 εκατ. ευρώ, με απώτερο στόχο τη διασύνδεση με τα βουλγαρικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Σημειώνεται πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είχε από το 2015 σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο, που αξιοποιήθηκε, όμως, τους τελευταίους μήνες από τις Ενοπλες Δυνάμες των ΗΠΑ που χρησιμοποιούν τμήμα του λιμένα.

Οσο για το λιμάνι «Φίλιππος Β» στη Νέα Καρβάλη, δίπλα στις εγκαταστάσεις της ELFE, της πρώην Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ), σήμερα λειτουργεί ελάχιστα και με ελάχιστους χρήστες. Τα σχέδια κατασκευής του λιμανιού υπήρχαν από το 1966 αλλά η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε στη δεκαετία του 1990 και το 2019 παραδόθηκε η επέκταση.

Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το 67% του Ο.Λ.Α. συμμετέχουν η αμερικανική Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με τον όμιλο Goldair και τον γαλλικό όμιλο Bollore, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την αμερικανική Black Summit Financial Group, την Euroports και την EFA Group.

Ενδιαφέρον για την παραχώρηση του «Φίλιππος Β» έχουν εκδηλώσει η κοινοπραξία της Imerys με τον όμιλο Goldair, η Quintana, ο ΟΛΘ και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Black Summit Financial Group και την EFA Group.

Πηγή: businessdaily.gr

 

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*