Πλησιάζει η Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου, που είναι η ημερομηνία λήξης υποβολής και αποσφράγισης προσφορών και συγκεκριμένα ώρα 10:00 π.μ. στα γραφεία της Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε, για την παραχώρηση του χώρου parking στο λιμάνι.
Όπως είναι γνωστό, ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης Α.Ε. διακήρυξε επαναληπτικό ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, με σφραγισμένες προσφορές και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά (μεγαλύτερο προσφερόμενο μηνιαίο αντάλλαγμα παραχώρησης), χωρίς περαιτέρω πλειοδοσία, για την παραχώρηση χώρου στη Δυτική Χερσαία Ζώνη Λιμένα Αλεξανδρούπολης, επιφάνειας 6.177,53 τ.μ., με σκοπό την εκμετάλλευση αυτού ως Υπαίθριου Σταθμού Επιβατικών Αυτοκινήτων (parking).
Επειδή λοιπόν πολλά ακούγονται και γράφτηκαν για τους διαγωνισμούς στην δυτική χερσαία ζώνη του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης και (κυρίως) για το διαγωνισμό του Πάρκινγκ, καλό θα είναι να καταθέσουμε το ρεπορτάζ ύστερα από έρευνα που κάναμε. Άλλωστε το Evros-news.gr, από το ξεκίνημα της λειτουργίας του είχε ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα, που θεωρούνταν… ταμπού για τα τοπικά ΜΝΕ και δεν το “άγγιζαν”, ενώ ανέδειξε και το θέμα του προηγούμενου διαγωνισμού που ακυρώθηκε. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Από τις πρώτες μέρες που ανέλαβε η νέα διοίκηση Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και συγκεκριμένα ο Κώστας Χατζηκωνσταντίνου κυρίως ως Διευθύνων Σύμβουλος στη θέση του Χρήστου Δούκα, με πρόεδρο τον Κώστα Χατζημιχαήλ, έδειξαν ότι τους ενδιέφεραν οι παραχωρήσεις στην Δυτική χερσαία ζώνη. Μετά την άρον άρον απόφαση απομάκρυνσης της γραμματέως του προηγούμενου Διευθύνοντα Συμβούλου κ.Δούκα, που έμεινε άνεργη ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασης της και την πρόσληψη της κυρίας Χριστίνας Κουματζίδου, δημοσιογράφου και παρουσιάστριας παράλληλα στην ΔΕΛΤΑ Τηλεόραση, ασχολήθηκαν με τις παραχωρήσεις (μισθώσεις) στη δυτική χερσαία ζώνη του Λιμένα.
Μια από τις πρώτες αποφάσεις του Ο.Λ.Α. για την Δυτική Χερσαία Ζώνη, με εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Χατζηκωνσταντίνου, αφορά την Προκήρυξη του Διαγωνισμού για την μίσθωση (παραχώρηση) χώρου για την εγκατάσταση και λειτουργία παιδικών χαρών και λοιπόν πολλαπλών δραστηριοτήτων αναψυχής (LunaPark) σύμφωνα με τους όρους της υπ’ αριθ. 01/2021 Διακήρυξης. Με δημοσίευση των όρων της Διακήρυξης στις 14 Ιανουαρίου, δηλαδή μέσα στο lockdown, σε περίοδο που όλα ήταν κλειστά με κρατική απόφαση και ίσχυαν περιοριστικοί όροι για τους χώρους συνάθροισης κοινού και μετρούσαμε δεκάδες νεκρούς καθημερινά. Εκκρεμούσαν δε αποφάσεις παράτασης των παραχωρήσεων (μισθώσεων).
Η… ανάγκη που είχε το Δ.Σ. του Ο.Λ.Α. με τις συνθήκες που επικρατούσαν μέσα το καταχείμωνο ήταν να προχωρήσει στην δημοσίευση της Διακήρυξης 5 μήνες νωρίτερα από την λήξη τις υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης. Γι’ αυτήν την Διακήρυξη έγινε καταγγελία (από ενδιαφερόμενους που αισθάνονταν ότι τους απέκλειε τεχνηέντως εξ αρχής,) στα ΜΜΕ στους βουλευτές, στον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, ακόμα και στην Πρεσβεία των Αμερικανών που ενδιαφέρονται για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου του Ο.Λ.Α., αλλά και στην εισαγγελία Αλεξανδρούπολης.
Ο διαγωνισμός για το parking χωρίς
“ασφαλιστικές δικλείδες” και η ακύρωση
Την 25 Μαρτίου και με αριθμό. 03/2021 δημοσιεύεται η Διακήρυξη Πλειοδοτικού Διαγωνισμού παραχώρησης χρήσης χώρου για την λειτουργεία Υπαίθριου Σταθμού Αυτοκινήτων που θα διεξάγονταν στις 6 Μαΐου και αυτός μέσα στις ίδιες υγειονομικές συνθήκες με αυτόν του Λούνα Παρκ και επίσης 4 μήνες πριν τελειώσει και εδώ η υπάρχουσα παραχώρηση.
Οι διαφορές εδώ ξεκίνησαν από τους όρους της Διακήρυξης. Καμία πρόβλεψη, παρόλο που ο συγκεκριμένος χώρος στάθμευσης είναι χώρος στάθμευσης του Επιβατικού Λιμένα Αλεξανδρούπολης, άρα παρέχει υπηρεσίες στον επιβατικό Λιμένα. Θα έπρεπε, όπως και σε προηγούμενο δημοσίευμα μας είχαμε αναφέρει, να υπήρχαν τουλάχιστον κάποιες ασφαλιστικές δικλίδες για τους συμμετέχοντες. Δηλαδή, πόθεν έσχες των χρημάτων που ο κάθε ένας από τους συμμετέχοντες θα πρόσφερε, ή με απόδειξη, πρόσκληση σε επαγγελματίες που έχουν κάποια εμπειρία στον τομέα των χώρων στάθμευσης και όχι απλά ο καθένας που έβαζε τον ανάλογο ΚΑΔ την προηγούμενη μέρα του διαγωνισμού και χωρίς καμία σχέση με τον κλάδο. Όπως και παρουσιάστηκε εταιρία (TATECHNICAL SERVICE ΜΟΝΟΠΡΟΣΟΠΗ Ι.Κ.Ε. του Αμέτ Τσαούς) με έδρα την Δραπετσώνα και αντικείμενο μέχρι την προηγούμενη του διαγωνισμού τις βαφές πλοίων.
Ο Διαγωνισμός παρ’ όλα αυτά γίνεται με καταληκτική ημερομηνία και άνοιγμα προσφορών στις 6 Μαΐου. Κάποιοι φάκελοι κρίθηκαν ανεπαρκείς και ακυρώθηκαν από την συνέχεια τις διαδικασίας δηλ. . για αυτούς δεν ανοίχτηκαν οι οικονομικές προσφορές.
Στις 31 Μαΐου ενημερώνει ο Οργανισμός Λιμένα όλους τους συμμετέχοντες, ότι με την Απόφαση 61/09/28-05-2021 του Διοικητικού Συμβουλίου, ο Διαγωνισμός ¨Κατακυρώθηκε στην εταιρία ΟΡΦΕΑΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΜΟΝΟΠΡΟΣΟΠΗ Ι.Κ.Ε.
Εδώ τώρα ξεκινάνε τα ωραία, που δείχνουν και την προχειρότητα και την… αρπακολατζίδικη λογική του Διαγωνισμού.
1) Όταν η εταιρία ¨Ορφέας Παρκινγκ Ι.Κ.Ε.¨ προσκομίζει την απόφαση παραχώρησης και τους όρους που την συνόδευαν από τον Οργανισμό Λιμένα σε μεγάλη Τράπεζα για να εκδώσει την απαιτούμενη εγγυητική επιστολή, οι υπεύθυνοί της Τράπεζας διάβασαν τον όρο της Παραχώρησης στο:
Άρθρο 10. Παράγραφος 2.
“Ο Οργανισμός έχει τη δυνατότητα, και εφόσον λόγοι εφαρμογής χωροταξικής ή άλλης μελέτης ή εξυπηρέτησης γενικότερων Λιμενικών και Εθνικών σκοπών επιβάλλουν αυτό, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή πριν και κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσης περιόδου παραχώρησης, να προχωρήσει σε λύση και ανάκληση της συγκεκριμένης παραχωρήσεως προς την παραχωρησιούχο, χωρίς αυτή να δικαιούται αποζημιώσεως από τον Οργανισμό για τις δαπάνες που έκανε για κατασκευές, επισκευές κ.λπ. ούτε για διαφυγόντα κέρδη και για ζημιά που θα πάθει, λόγω αυτής της ανάκλησης.
Σ’ αυτή την περίπτωση μονομερούς ανακλήσεως, ο παραχωρησιούχος υποχρεούται, όπως, χωρίς αντίρρηση, διαδικασία ή ένδικο μέσο, εγκαταλείψει άμεσα τη χρήση του χώρου. Σε κάθε περίπτωση δυστροπίας της παραχωρησιούχου να παραδώσει τη χρήση του χώρου, εφαρμόζονται οι διατάξεις περί προστασίας δημοσίων κτημάτων, οποιαδήποτε δε έξοδα καταβληθούν από τον Οργανισμό θα εισπραχθούν σε βάρος της παραχωρησιούχου σαν δημόσιο έσοδο, σύμφωνα με τις ισχύουσες γι’ αυτό διατάξεις.
Σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος αρνείται να παραδώσει τη χρήση του χώρου, ο Οργανισμός έχει το απόλυτο δικαίωμα της χρήσης του χώρου, χωρίς να υποχρεούται σε αποζημίωση του παραχωρησιούχου. Σε περίπτωση κατά την οποία αποφασιστεί η απόδοση μέρους της παραχωρηθείσας έκτασης, το αντάλλαγμα παραχώρησης μειώνεται αναλογικά με τη μείωση του αριθμού των θέσεων στάθμευσης του Σταθμού, σύμφωνα με τη νέα βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας που οφείλει να εκδώσει ο παραχωρησιούχος”
Δηλαδή, όποτε θέλει ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης, μπορεί να ανακαλέσει την απόφαση παραχώρησής στην εταιρία ¨ΟΡΦΕΑΣ ΠΑΡΚΙΝΓ Ι.Κ.Ε.¨ μερικώς ή ολικώς και χωρίς καμία αποζημίωση, αλλά και με υποχρέωση να παραχωρήσει (εγκαταλείψει) η εταιρεία όλη την επένδυση που έχει κάνει στον χώρο του πάρκινγκ.
Όλοι ξέρουμε ότι το λιμάνι Αλεξανδρούπολης όπως και της Καβάλας, έχουν περιέλθει στο δεύτερο στάδιο για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου από επενδυτή και που το πιθανότερο είναι ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα (επόμενο έτος) να ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης. Αυτά τουλάχιστον διαλαλούν οι ίδιοι οι διοικούντες του Ο.Λ.Α.
Μετά από αυτό η εγγυήτρια τράπεζα ζήτησε περισσότερες εξασφαλίσεις και επιπλέον αξιολόγηση και έγκριση από τα κεντρικά. Αυτό είχε σαν συνέπεια να μην υπήρχε η δυνατότητα να εκδοθεί η απαραίτητη εγγυητική επιστολή εντός δέκα ημερών που προέβλεπε η Διακήρυξη.
Απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η εταιρεία “Ορφέας Πάρκινγκ¨ στην αρχή, ζήτησε μια παράταση πέντε ημερών ώστε να μπορέσει να προσκομίσει την απαραίτητη εγγυητική, δεδομένου ότι ούτως ή άλλως η εγκατάσταση του νέου ενοικιαστή θα γινόταν στα τέλη Ιουλίου.
Από την αρχή ο Οργανισμός Λιμένα ήταν κάθετα αρνητικός.
Επανήλθε η εταιρεία με νέο αίτημα μερικές μέρες αργότερα εξηγώντας αναλυτικά το πρόβλημα το οποίο μάλιστα γινόταν εντονότερο λόγω των υγειονομικών συνθηκών, και σχεδόν εκλιπαρώντας να της δοθεί η πενθήμερη παράταση για να μην κηρυχθεί έκπτωτη, αφού και το μεγαλύτερο μέγεθος ευθύνης δεν ήταν δικό της.
Η απάντηση από τον Ο.Λ.Α. για δεύτερη φορ ήταν ΑΡΝΗΤΙΚΗ. Στο τρίτο αίτημα παράτασης, η απάντηση παρέμεινε ΑΡΝΗΤΙΚΗ και εν συνεχεία με την απόφαση 76/11/21 στις 18/06/2021 κηρύσσουν έκπτωτη την εταιρεία ΟΡΦΕΑΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΜΟΝΟΠΡΟΣΟΠΗ Ι.Κ.Ε. και καταπίπτει η εγγυητική επιστολή συμμετοχής.
Στο δεύτερο σκέλος τις ίδιας απόφασης, επαναλαμβάνουν την κατακύρωση του διαγωνισμού στην εταιρεία ¨ΦΑΡΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΟΠΗ Ι.Κ.Ε.¨ .
Δηλαδή μετά από έναμιση μήνα που έχουν ειδοποιήσει τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό ότι αυτός έχει κατακυρωθεί , επανέρχονται και τον κατακυρώνουν στον δεύτερο πλειοδότη.
Ο δεύτερος πλειοδότης, στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, που ήταν κάτι λιγότερο από δυο μήνες και αφού του είχε κοινοποιήσει ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ την απόφαση ότι ο διαγωνισμός είχε κατακυρωθεί σε άλλη εταιρεία, είχε προχωρήσει σε άλλη επένδυση των χρημάτων της με αποτέλεσμα να μην αποδεχτεί την κατακύρωση σε αυτήν του χώρου στάθμευσης.
Στην έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 06-07-2021,δηλαδή δυο μήνες μετά, παίρνουν την απόφαση με αρθ. 82/12/21 για τρίτη φορά να κατακυρώσουν τον ίδιο διαγωνισμό και αφού τον έχουν κατακυρώσει ήδη σε δυο προηγούμενες εταιρίες ανεπιτυχώς, στην τρίτη κατά σειρά εταιρεία ¨ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΛΟΤ ΜΟΝΟΠΡΟΣΟΠΗ Ι.Κ.Ε.¨ .
Εδώ φάνηκε και η προχειρότητα της Διακήρυξης.
Όταν μετά από δυο μήνες καλείται η εταιρεία ΠΑΡΚΙΝΓ ΛΟΤ Ι.Κ.Ε. να παραλάβει την απόφαση κατακύρωσης του διαγωνισμού σε αυτήν, η εταιρεία δεν υπήρχε καν, διότι είχε σταματήσει τη λειτουργία της(ελλείψει ασφαλιστικών δικλίδων στην Διακήρυξη).Είχε δημιουργηθεί η εταιρεία μόνο για την συμμετοχή της στον συγκεκριμένο διαγωνισμό και με εταιρικό κεφάλαιο 4,500 ευρώ ΜΟΝΟ. Και βέβαια δεν ίδρωσε το αυτί κανενός Διευθύνοντα Συμβούλου, που μια εταιρεία με 4,500ευρώ μετοχικό κεφάλαιο συμμετείχε σε ένα διαγωνισμό με δεκάδες φορές πολλαπλάσιο σε προσφορά από το κεφάλαιο της. Εδώ είναι και η ευθύνη (Ανευθυνότητα) των Διοικούντων του Οργανισμού Λιμένα.
Τελικά στις 21 ΙΟΥΛΙΟΥ, μια μέρα πριν τελειώσει η υπάρχουσα παραχώρηση του χώρου και μετά την ανακοίνωση από τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης κ. Ζαμπούκη ότι ο Δήμος βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την ΓΑΙΟΣΕ και αφού πέρασε και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο η δαπάνη να ενοικιάσει μέχρι τέλος του έτους τον χώρο πίσω από τα εκδοτήρια του ΟΣΕ δημιουργώντας τουλάχιστον 150 ελεύθερες θέσεις στάθμευσης, ο Ο.Λ.Α. σε έκτακτο Δ.Σ. και στο δεύτερο σκέλος τις απόφασης με αριθ. 87/13/21 αποφασίζει την ματαίωση του διαγωνισμού και την επαναπροκήρυξη αυτού βάση όρων νέας διακήρυξης που θα αναλάβουν να συντάξουν και να φέρουν σε επόμενο Δ.Σ. του Ο.Λ.Α.
Παράταση 5 μηνών σε Νενεδάκη με το ίδιο
μηνιαίο τίμημα, αν και πρόσφερε μεγαλύτερο
Παράλληλα τι έπραξαν στο Δ.Σ του ΟΛΑ; Δίνουν παράταση στον νυν ενοικιαστή του χώρου Γιάννη Νενεδάκη, μέχρι τις 31/12/2021 με ακριβώς το ίδιο τίμημα που μέχρι τότε έδινε στον Ο.Λ.Α., ασχέτως ότι στο διαγωνισμό είχε προσφέρει μεγαλύτερο. Με μια απλή μαθηματική πράξη, μπορεί να διαπιστώσει κάποιος, πόσα χρήματα… γλίτωσε από τα μηνιαία ενοίκια αυτών των πέντε μηνών ο σημερινός διαχειριστής του χώρου.
Η επαναπροκήρυξη δημοσιεύεται στις 24/08/2021 με αριθ. 06/2021 και περιμέναμε το πάθημα να τους έχει γίνει μάθημα, αλλά δυστυχώς όπως φάνηκε δεν… Οι όροι τις διακήρυξης είναι ακριβώς οι ίδιοι με τους προηγουμένους. Καμία αλλαγή, καμία προστασία, καμία ασφαλιστική δικλίδα για την προέλευση των χρημάτων, καμία πρόβλεψη και σε κανένα στάδιο όσο αφορά το Πόθεν Έσχες ή έλεγχος του ταμειακού διαθέσιμου των εταιριών που θα συμμετέχουν.
Διαβάστε ακόμα-ΟΛΑ: Επαναπροκήρυξη διαγωνισμού για το πάρκινγκ του λιμανιού Αλεξανδρούπολης, με τους όρους του ακυρωθέντα!!!
Όλα αυτά μας βάζουν σε σκέψεις και δημιουργούν ερωτήματα.
Α) γιατί δεν υπάρχει κανένας όρος που να ελέγχει την ταμειακή επάρκεια των συμμετεχόντων;
Β) γιατί δεν υπάρχει υποχρέωση πόθεν έσχες;
Γ) γιατί δεν υπάρχει όρος απόδειξης της επαγγελματικής επάρκειας των συμμετεχόντων;
Δ) γιατί παρατάθηκε η ήδη υπάρχουσα ενοικίαση με το ίδιο τίμημα;
Ε) γιατί προστατεύθηκε ο ήδη ενοικιαστής του χώρου με την ματαίωση του πρώτου διαγωνισμού, αφού ήταν ο επόμενος και το τίμημα που είχεπροσφέρει ήταν υψηλότερο;
Στ) Τι ρόλο έπαιξε στην ματαίωση του διαγωνισμού η ανακοίνωση του Δήμου για τις 150 δωρεάν θέσεις στάθμευσης πίσω από τα εκδοτήρια του ΟΣΕ και σε μικρή απόσταση από το πάρκινγκ του Ο.Λ.Α.;
Τελικά έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον όπως φαίνεται για κάποιους διοικούντες, η Δυτική Χερσαία Ζώνη του Ο.Λ.Α.