Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Βγήκε η δικαστική απόφαση για τις απαλλοτριώσεις – Δεν “σκόνταψε” σ’ αυτό ο διαγωνισμός – Άγνοια Χατζηκωνσταντίνου;

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Βγήκε η δικαστική απόφαση για τις απαλλοτριώσεις – Δεν “σκόνταψε” σ’ αυτό ο διαγωνισμός – Άγνοια Χατζηκωνσταντίνου;

Την περασμένη Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021 βγήκε η απόφαση του Εφετείου Θράκης και δημοσιεύθηκε, για το θέμα των απαλλοτριώσεων των ιδιοκτησιών ιδιωτών συνολικής έκτασης 195 στρεμμάτων, που βρίσκονται στον χώρο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

 

Μάλιστα το συγκεκριμένο Δικαστήριο (η συζήτηση έγινε 22/10/2021) όρισε και την τιμή μονάδας για κάθε τετραγωνικό μέτρο από τις περιουσίες των ιδιωτών που απαλλοτριώθηκαν, προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη για την πώληση του 67% του ΟΛΑ Α.Ε σε ιδιώτη επενδυτή. Οι τιμές για κάθε τετραγωνικό μέτρο περιουσίας που θα απαλλοτριωθεί, κυμαίνονται σύμφωνα με πληροφορίες του Evros-news.gr από 10 έως 30 ευρώ, ενώ ορίστηκαν και αποζημιώσεις για υπάρχοντα κτίσματα, ακόμα και για τοίχους που υπάρχουν μέσα σε αυτά τα 195 στρέμματα.

Όπως μας πληροφόρησαν ιδιοκτήτες των εκτάσεων, οι οποίοι εδώ και 30 χρόνια ήταν “όμηροι” μιας κατάστασης και δεν μπορούσαν να αξιοποιήσουν τις περιουσίες τους, πληροφορήθηκαν την ίδια ημέρα, δηλαδή 10 Νοεμβρίου, την συγκεκριμένη απόφαση και περιμένουν πλέον να προχωρήσουν σε σύντομο χρόνο οι διαδικασίες για την καταβολή της αποζημίωσης που δικαιούνται, ανάλογα με τα τετραγωνικά των εκτάσεων τους και όχι μόνο.

Γι’ αυτό και δημιούργησε τόσο σε αυτούς, αλλά σίγουρα προκαλεί εύλογα ερωτηματικά στον οποιονδήποτε, το γεγονός ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, την επόμενη μέρα από την ανακοίνωση της δικαστικής απόφασης και συγκεκριμένα την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου, βγήκε και έκανε δηλώσεις αγνοώντας την συγκεκριμένη, εξαιρετικά σοβαρή εξέλιξη. Ο κ.Χατζηκωνσταντίνου μίλησε συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα GRTimes.gr και δημοσιεύθηκαν οι δηλώσεις του στις 11 του μήνα και επεσήμανε πως σύμφωνα με την εκτίμηση του, ως το τέλος του έτους, αρχές του 2022, θα εκδοθεί η δικαστική απόφαση, οπότε ως το τέλος Μαρτίου θα έχουν κατατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές από τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.

Η απόφαση όμως εκδόθηκε όπως είπαμε και μας ενημέρωσαν όχι ένας αλλά περισσότεροι ιδιοκτήτες των εκτάσεων που απαλλοτριώνονται, την προηγούμενη ημέρα 10 Νοεμβρίου. Μάλιστα με βάση τα όσα δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΑ Α.Ε, η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έγραψε πως μετατίθεται για το πρώτο τρίμηνο του 2022, ο χρόνος κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ Α.Ε.), στο διαγωνισμό που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% της Α.Ε. του Δημοσίου, σε ιδιώτη επενδυτή. Με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Σκόνταψε» στις απαλλοτριώσεις ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Το συγκεκριμένο ρεπορτάζ αναδημοσιεύθηκε μάλιστα τόσο στο γνωστό αθηναϊκό σάιτ zougla.gr, αλλά και αναπαράχθηκε σε αρκετά σάιτ του νομού Έβρου, με τον συγκεκριμένο τίτλο και τους ισχυρισμούς του κ.Χατζηκωνσταντίνου, οι οποίοι όμως δεν ισχύουν. Τουλάχιστον όσον αφορά την δικαστική απόφαση για τον καθορισμό τιμής μονάδας των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις. Άλλωστε επειδή τα έργα που συνδέονται με το Λιμάνι είναι εθνικής σημασίας, άρα εκτελούνται κατά προτεραιότητα, έχει ήδη γίνει η μεταγραφή της εν λόγω έκτασης στο Κτηματολόγιο και ανήκει στον ΟΛΑ.

Η παράταση στο χρόνο κατάθεσης προσφορών και business plans για τον διαγωνισμό που αφορά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν οφείλεται στην εκκρεμότητα ολοκλήρωσης της απαλλοτρίωσης των ιδιοκτησιών ιδιωτών, συνολικής έκτασης 195 στρεμμάτων, στη χερσαία ζώνη του λιμένα. Την αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ, για τους δικούς του λόγους, μετά τις συζητήσεις και ενημερώσεις που είχε με τους εκπροσώπους των 4 επενδυτικών σχημάτων που συμμετέχουν. Μάλιστα τους ενημέρωσε για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς επίσης για τους Οργανισμούς Λιμένων Καβάλας (ΟΛΚ) αλλά και Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ), ότι κρίθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ αναγκαία η αναθεώρηση των χρονοδιαγραμμάτων Β΄ φάσης. Μάλιστα oι δεσμευτικές προσφορές για τον Ο.Λ.Καβάλας θα ζητηθεί να υποβληθούν προς το τέλος του 2021, ενώ Ηγουμενίτσα και Αλεξανδρούπολη πάνε για τις αρχές του 2022.

Οπότε τίθεται αυτόματα το ερώτημα:

  • Ο Κώστας Χατζηκωνσταντίνου δεν γνώριζε την συγκεκριμένη δικαστική απόφαση, που αποτελεί πολύ σημαντική εξέλιξη στην υπόθεση, όταν το ήξενα από την προηγούμενη ημέρα οι ιδιοκτήτες; Γιατί όπως είπαμε, δήλωσε στην ιστοσελίδα της Θεσσαλονίκης πως αυτή αναμένεται τέλη του 2021 με αρχές του 2022.
  • Είναι δυνατόν, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΑ Α.Ε να λειτουργεί με τέτοιον τρόπο , όταν χειρίζεται το συγκεκριμένο πολύ σοβαρό ζήτημα;
  • Το έκανε επειδή ήθελε να μιλήσει και για τα υπόλοιπα ζητήματα που ανέφερε στην συνέντευξη του αυτή, θέλοντας να προβάλλει το έργο του ως Διευθύνων Σύμβουλος στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης;
  • Γιατί παράλληλα με την άποψη πως η δικαστική απόφαση θα εκδοθεί τέλη 2021 με αρχές 2022 (αυτή που ήδη είχε βγει 10 Νοεμβρίου), δήλωσε ότι στην πορεία προς την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας θα πρέπει να κλείσουν όλα τα εκκρεμή θέματα, καθώς πέραν των τεσσάρων υποψηφίων μνηστήρων που μετέχουν στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, είναι πάρα πολλές οι επιχειρήσεις που θέλουν ως χρήστες να αναπτύξουν δραστηριότητα στο λιμάνι.
  • Είναι δεδομένο, ότι ο Κώστας Χατζηκωνσταντίνου ως Διευθύνων Σύμβουλος δείχνει ένα… άγχος να εμφανίζεται συνέχεια και να μιλάει για το συγκεκριμένο ζήτημα, επειδή θέλει να παραμείνει στην διοίκηση του ΟΛΑ και μετά την απόκτηση του 67% από τους επενδυτές. Όχι φυσικά στην συγκεκριμένη θέση, αφού είναι δεδομένο ότι οι επενδυτές θα έχουν… δικό τους άνθρωπο σε αυτήν, αλλά ίσως ως Πρόεδρος.
  • Πάνω στην προσπάθεια του λοιπόν να βρίσκεται συνέχεια στην… επικαιρότητα και να… διαφημίζει εξελίξεις που προσπαθεί να καρπωθεί ως δικά του επιτεύγματα, κάνει και λάθη και λέει πράγματα που δεν ισχύουν.

Να θυμίσουμε τέλος, ότι στη Β΄ φάση του διαγωνισμού έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα: 1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, 2) Κοινοπραξία CAMERON S.A. – GOLDAIR CARGO A.E. – BOLLORE AFRICA LOGISTICS, 3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.