Σαμοθράκη: Συνάντηση δημάρχου Ν.Γαλατούμου με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Γ.Αμυρά – Σήμερα συνάντηση με Πλακιωτάκη

Σαμοθράκη: Συνάντηση δημάρχου Ν.Γαλατούμου με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Γ.Αμυρά – Σήμερα συνάντηση με Πλακιωτάκη

Μέσα σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες η συνάντηση στην Βουλή του δημάρχου Σαμοθράκης Νίκου Γαλατούμου με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Αμυρά.

Η συνάντηση έγινε παρουσία των βουλευτών του νομού Έβρου Χρήστου Δερμεντζόπουλου, Αναστάσιου Δημοσχάκη, Σταύρου Κελέτση και της δικηγόρου Γεωργίας Χιόνη και κύριο θέμα της συζήτησης αποτέλεσε το ιδιοκτησιακό καθεστώς των γαιών της Σαμοθράκης. Ειδικότερα, το γεγονός ότι καίτοι η νήσος Σαμοθράκη δεν υπήρξε δορυάλωτη, δεν υπάγεται στις εξαιρέσεις του Ν.998/79.

Με τα αδιάσειστα ιστορικά στοιχεία που ετέθησαν στη διάθεση του αρμόδιου υφυπουργού, υπήρξε η υπόσχεση για άμεση συνέχιση της συζήτησης στην αρμόδια νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής με στόχο την εμπεριστατωμένη ενημέρωση των Βουλευτών, προκειμένου όπως επιλυθεί άμεσα το περίπλοκο αυτό, τόσο ιστορικά όσο και νομικά, θέμα που ταλανίζει τους κατοίκους, όχι μόνο της Σαμοθράκης, αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας”.

“Συνεχίζουμε να προστατεύουμε τις περιουσίες και τα συμφέροντα των Σαμοθρακιτών όπως έχουμε πράξει έως και σήμερα”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ.Γαλατούμος για την συνάντηση με τον υφυπουργό Γιώργο Αμυρά.

Σήμερα ο δήμαρχος Σαμοθράκης θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, για το θέμα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. Θα υπενθυμίσει στον κ.Πλακιωτάκη την δέσμευση του για 12μημη επιδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης, ενώ θα του αναφέρει και μεταφέρει το θέμα που προέκυψε με τον πρόσφατο διαγωνισμό των ακτοπλοϊκών γραμμών με αποκλειστικότητα και τι αντιδράσεις που υπάρχουν.

Όπως ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ το Evros-news.gr, η μοναδική εταιρεία που έλαβε μέρος και κατέθεσε πρόταση για την καλοκαιρινή σύνδεση του νησιού με την Αλεξανδρούπολη από το 2023 και για 4 χρόνια κατ’ αποκλειστικότητα, είναι η SAOS Ferries. Με βάση τον διαγωνισμό, ο οποίος είναι ίδιος με τα προηγούμενα χρόνια όσον αφορά το μήκος του πλοίου και δεν άλλαξε φέτος όπως προσπάθησαν να δημιουργήσουν εντυπώσεις κάποια… παπαγαλάκια της Zante Ferries στη Σαμοθράκη, αλλά και οι ηττημένοι των δημοτικών εκλογών του 2019 της παράταξης Βίτσα. Θα έχει λοιπόν από του χρόνου, αν ο διαγωνισμός κατακυρωθεί σε αυτήν, την αποκλειστικότητα της γραμμής χωρίς ούτε ένα ευρώ κρατική επιδότηση. Οι τιμές όμως των εισιτηρίων επιβατών και αυτοκινήτων θα είναι ίδιες με τα επιδοτούμενα από τον Ιούνιο έως και τον Αύγουστο. Οι επιβάτες δηλαδή θα συνεχίσουν να πληρώνουν φθηνό εισιτήριο και το καλοκαίρι, χωρίς ούτε την αύξηση που συνηθίζεται να υπάρχει για τους 3 μήνες που δεν πληρώνει το Κράτος επιδότηση στις εταιρείες.

Μάλιστα αν και δόθηκε παράταση μιας εβδομάδας από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η Zante Ferries που εκτελεί τα 9μηνα επιδοτούμενα δρομολόγια αντί 3,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο, δεν κατέθεσε πρόταση. Προφανώς γιατί θέλει το καλοκαίρι που δεν εισπράττει χρήματα από το Κράτος, να αυξάνει το εισιτήριο.