ΕΡΓΟΣΕ και Περιφέρεια ΑΜΘ παρουσίασαν την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο» 1,08 δις €

ΕΡΓΟΣΕ και Περιφέρεια ΑΜΘ παρουσίασαν την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο» 1,08 δις €

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά η προετοιμασία για τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, με επίκεντρο τη Βόρεια Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν  στο Νομαχείο Αλεξανδρούπολης, έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης  τεχνικές συναντήσεις με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, με αντικείμενο την παρουσίαση των μελετών για την αναβάθμιση με διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο». Οι συναντήσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια των προπαρασκευαστικών εργασιών που ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στη Β. Ελλάδα και αφορούν την πρόοδο του σχεδιασμού και των μελετών.

Η αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής, αποτελεί τμήμα του εμβληματικού έργου της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο. Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας(Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε) στο πλαίσιο του διακρατικού project Sea2Sea.

Το έργο αναβάθμισης της υπάρχουσας διασυνοριακής  γραμμής στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,08 δις €, αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που βελτιώνει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο.

Για τη δημοπράτηση του έργου η ΕΡΓΟΣΕ επέλεξε τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η τήρηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης, αλλά και η διαφάνεια και ο έλεγχος σε κάθε φάση, από τη δημοπράτηση μέχρι την κατασκευή.

Η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καθώς και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος εξαμήνου του 2023.

Ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα  μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης, καθώς και αναβάθμιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών.

Επίσης, περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ δεσμεύονται από τον ΟΣΕ προς τη συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχουσών σιδηροδρομικών γραμμών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,

Στις συναντήσεις μετείχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, ο Διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού του ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Μουρδέλης, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς και ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών ΑΜΘ Μιχάλης Αμοιρίδης. Επίσης, οι δήμαρχοι Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούης, Ορεστάδας Βασίλης Μαυρίδης και Συφλίου Παναγιώτης Καλακίκος (έλαμψε δια της απουσίας του ο δήμαρχος Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου άγνωστο γιατί), ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού ΑΜΘ Θανάσης Τσώνης, ο Πρόδρος του ΤΕΕ Θράκης Δημήτρης Λουρίκας και μέλη της διοίκησης του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΑ Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών υπηρσιών Ορεστιάδας Αρχοντής Αρχοντίδης, στελέχη του δήμου Κομοτηνής και άλλοι.

 

Μετά το πέρας των συναντήσεων, μίλησαν στους δημοσιογράφους ο Περιφερει΄;χης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ,  Χρήστος Βίνης, ο Αντιπεριφερειάρχης Υοοδομών Μιχάλης Αμοιρίδης και ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτης Πέτροβιτς.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ