Σιδηροδρομικός (μηχανοδηγός) που βρισκόταν εκτός υπηρεσίας, ο 29χρονος αγνοούμενος από την Αλεξανδρούπολη

Σιδηροδρομικός και συγκεκριμένα μηχανοδηγός της Hellenic Train που όμως βρισκόαν εκτός υπηρεσίας και ταξίδευε από Αθήνα με την επιβατική αμαξοστοιχία, είναι ο 29χρονος από την Αλεξανδρούπολη που εξακολουθεί να αγνοείται. μετά την χθεσινοβραδινή φονική μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στα Τέμπη.

Η οικογένεια του, με τον πατέρα του  σιδηροδρομικό και την μητέρα του γνωστή επαγγελματία  της Αλεξανδρούπολης που κατάγεται από χωριό της περιοχής Διδυμοτείχου, συνεχίζει να τον αναζητεί. Οι ελπίδες όσο περνάει η ώρα δυστυχώς μειώνονται και εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να βρισκόταν με τους συναδέρφους του μηχανοδηγούς στην αρχή της αμαξοστοιχίας,  αν και ταξίδευε ως επιβάτης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σιδηροδρομικός (μηχανοδηγός) που βρισκόταν εκτός υπηρεσίας, ο 29χρονος αγνοούμενος από την Αλεξανδρούπολη

Στους 42 έφτασαν δυστυχώς οι νεκροί

Μέχρι αυτήν την ώρα ο αριθμός των νεκρών έχει ανέλθει στους 42. Σύμφωνα με τα επίσημα καταγεγραμμένα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κατά την ενημέρωση, ο αριθμός είναι 36, ωστόσο όπως υπογραμμίστηκε από τον εκπρόσωπο της πυροσβεστικής, ο τραγικός απολογισμός αναμένεται να αυξηθεί.
Την ίδια στιγμή, ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος μίλησε για 72 νοσηλευόμενους, ενώ τόνισε ότι το έργο της ταυτοποίησης είναι πολύ δύσκολο καθώς στο σημείο όπου ξέσπασε η πυρκαγιά αναπτύχθηκαν πολύ υψηλές θερμοκρασίες, που ξεπερνούν τους 1.300 βαθμούς Κελσίου.

Όσο περνούν οι ώρες δυστυχώς αυξάνεται και ο αριθμός των νεκρών, που έφτασαν ήδη τους 42 και όλα δείχνουν ότι θα αυξηθεί γιατί υπάρχουν ακόμα αγνοούμενοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τραγωδία στα Τέμπη: Αγνοούμενος από την Αλεξανδρούπολη αναζητείται από την οικογένειά του

Μια άμορφη μάζα σιδερικών που δεν θύμιζε σε τίποτα το πρώτο βαγόνι του επιβατηγού τρένου που συγκρούστηκε με εμπορικό χθες βράδυ στη Λάρισα, σηκώθηκε από τα γερανοφόρα της Πυροσβεστικής που επιχειρούν στο σημείο της τραγωδίας.

Εδώ και ώρες, τα γερανοφόρα επιχειρούν σηκώνοντας και μεταφέροντας με τεράστια προσοχή συντρίμμια από τα βαγόνια που διαλύθηκαν χθες βράδυ προσπαθώντας να φτάσουν στους αγνοούμενους, αλλά και στις σορούς που βρίσκονται κάτω από αυτά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάσταση είναι «εύθραυστη» για αυτό και οι κινήσεις της Πυροσβεστικής γίνονται με τεράστια προσοχή μιας και έχει δημιουργηθεί ντόμινο μετά την σύγκρουση. Όπως δήλωσε νωρίτερα ο πρόεδρος των ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, τα δύο πρώτα βαγόνια των τρένων σηκώθηκαν στον άερα και καταπλάκωσαν τα υπόλοιπα.

Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που

έφερε την τραγωδία – Συνελήφθη μετά την κατάθεση

Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.


Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.  Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».
Το λάθος του σταθμάρχη 
Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Ό πως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Έναν μήνα στη θέση του ο σταθμάρχης  

Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι  είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.
Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.
Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

Εννέα λέξεις, όσες η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, φαίνεται ότι ήταν αυτές που αποδείχθηκαν καθοριστικές για το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων που σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.
Το protothema.gr αποκαλύπτει το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για την πορεία του τρένου και οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μέτα από αυτόν της Λάρισας.

ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ_2
Το μοιραίο σήμα του σταθμάρχη Λάρισας προς τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας
 Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι «από ό,τι έχουμε ενημερωθεί μέχρι τώρα ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα».

«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν “κοντά” το ένα στο άλλο» συμπλήρωναν οι ίδιες πηγές.
Αυτό που εξηγούσαν, δηλαδή, είναι ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή και είχε οδηγήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.

Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν, πάντως, ότι ένα μερίδιο ευθύνης – σαφώς μικρότερο – υπάρχει και στους δύο μηχανοδηγούς γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους αλλά και στην Hellenic Train γιατί οι συρμοί διαθέτουν GPS.
Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια 
Λίγο μετά τη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας έγινε γνωστό ότι χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Σημειώνεται, δε, ότι στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.