Σημαντικές ημερίδες μαθηματικών σε Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα 11 & 12 Μαρτίου

Σημαντικές ημερίδες μαθηματικών σε Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα 11 & 12 Μαρτίου

 

Το παράρτημα Έβρου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, διοργανώνει δύο σημανικές ημερίδες για τα Μαθηματικά της Γ΄Λυκείου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Τις διοργανώνει  στην Αλεξανδρούπολη, το Σάββατο 11 Μαρτίου στις 18:30 στο Πνευματικό Κέντρο της Μητρόπολης και στην Ορεστιάδα,  την Κυριακή 12 Μαρτίου στι; 11:30 στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο.
Θέμα των ημερίδων θα είναι: Οι επιδόσεις των υποψηφίων σε «πρωτότυπα» ή   «παραπλανητικά» ερωτήματα των πανελλαδικών εξετάσεων  και εισηγητές τους
  • Γιάννη Θωμαΐδη,  Δρ. Μαθηματικών,  τ. Σχολικός Σύμβουλος &
  • Δημήτρη Μπαρούτη,  Καθηγητή Μαθηματικών στο  3ο ΓΕ.Λ. Σταυρούπολης
Παρατηρήσεις:
1) Η παρακολούθηση των ημερίδων είναι ΔΩΡΕΑΝ
2) Θα μοιραστεί ΔΩΡΕΑΝ φάκελος υλικού (μέχρις εξαντλήσεως των αποθεμάτων και κατά προτεραιότητα στα μέλη της ΕΜΕ Έβρου και τους μαθητές)
3) Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης των ημερίδων
4) Οι ημερίδες γίνονται σε συνδιοργάνωση με τους δήμους Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Παράρτημα Έβρου

ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Σάββατο 11 & Κυριακή 12 Μαρτίου 2023 

ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ

Οι επιδόσεις των υποψηφίων σε «πρωτότυπα» ή «παραπλανητικά» ερωτήματα των πανελλαδικών εξετάσεων

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

Γιάννης Θωμαΐδης

Δρ. Μαθηματικών

τ. Σχολικός Σύμβουλος

Δημήτρης Μπαρούτης

Καθηγητής Μαθηματικών

3ο ΓΕ.Λ. Σταυρούπολης

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Στις πανελλαδικές εξετάσεις Μαθηματικών υπάρχουν κάθε χρόνο κάποια ερωτήματα που χαρακτηρίζονται συνήθως (ανάλογα με την οπτική γωνία που τα εξετάζει κανείς) ως «πρωτότυπα» ή «παραπλανητικά». Αυτά τα ερωτήματα οδηγούν πολλούς υποψήφιους στην επιλογή λανθασμένων ή εξεζητημένων μεθόδων επίλυσης, που οδηγούν συνήθως σε αδιέξοδο ή μεγάλη απώλεια χρόνου.

Στην ημερίδα θα αναλύσουμε μερικά τέτοια ερωτήματα που τέθηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις τα προηγούμενα χρόνια και θα παρουσιάσουμε δεδομένα από την αξιολόγηση των γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα για τους τρόπους με τους οποίους τα αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι.

Βιογραφικό Σημείωμα Γιάννη Θωμαΐδη

Ο Γιάννης Θωμαΐδης είναι πτυχιούχος και διδάκτορας του τμήματος Μαθηματικών του Α.Π.Θ. Εργάστηκε 40 χρόνια στην ιδιωτική (φροντιστηριακή) και δημόσια εκπαίδευση, διετέλεσε διευθυντής στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και σχολικός σύμβουλος στη Θεσσαλονίκη και το Κιλκίς.

Δίδαξε επίσης Μαθηματικά στα τμήματα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. καθώς και το μεταπτυχιακό μάθημα Διδακτική Αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στο τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Ασχολείται ερευνητικά με τη Διδακτική και την Ιστορία των Μαθηματικών, έχει δημοσιεύσει σχετικές εργασίες σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και είναι συγγραφέας 10 βιβλίων. Μεταξύ αυτών η Ευκλείδεια Γεωμετρία Α΄& Β΄ Λυκείου που έλαβε το 1ο βραβείο σε διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας (Εκδόσεις Ο.Ε.Δ.Β., 1999) και το βιβλίο Εξισώσεις και ανισώσεις δευτέρου βαθμού στα Αριθμητικά του Διόφαντου – Μια μελέτη για την ιστορία της Άλγεβρας (Εκδόσεις Ζήτη, 2011). Το τελευταίο βραβεύτηκε το 2012 από την Ακαδημία Αθηνών.

Βιογραφικό Σημείωμα Δημήτρη Μπαρούτη

Ο Δημήτρης Μπαρούτης είναι πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών του Α.Π.Θ.

Την περίοδο 1989-2005 εργάστηκε στα φροντιστήρια ΚΟΡΥΦΗ Θεσσαλονίκης (από το 1994 ως μέτοχος).

Το 2005 έπειτα από επιτυχή συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ διορίστηκε καθηγητής Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σήμερα διδάσκει στο 3ο ΓΕ.Λ. Σταυρούπολης.

Έχει παρουσιάσει εισηγήσεις για θέματα διδασκαλίας των Μαθηματικών στα Πανελλήνια Συνέδρια της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, στις Μαθηματικές Εβδομάδες του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης της Ε.Μ.Ε. καθώς και σε επιμορφωτικές ημερίδες σχολικών συμβούλων της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Έχει πολυετή εμπειρία από πολλές θέσεις στα Βαθμολογικά Κέντρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Εκπαιδευτική Διοίκηση.