Εξαρθρώθηκε κύκλωμα διακίνησης λαθρομεταναστών, μέσω του Έβρου – Έσοδα 2,7 εκατ. ευρώ  

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα διακίνησης λαθρομεταναστών, μέσω του Έβρου – Έσοδα 2,7 εκατ. ευρώ  

«Ξήλωμα» του κυκλώματος διακίνησης  λαθρομεταναστών από την Τουρκία στην Ελλάδα μέσψ του Έβρου, πέντε μέλη του οποίου -μεταξύ των οποίων και ο φερόμενος αρχηγός- συνελήφθησαν κατά την  αστυνομική επιχείρηση στην Ομόνοια, το Ίλιον και τα Κάτω Πατήσια, φέρνει στο φως συγκλονιστικές λεπτομέρειες.

Αποκαλυπτικό είναι το διαβιβαστικό της ΕΛ.ΑΣ., που έφερε στη δημοσιότητα το iefimerida.gr. 

Τα μέλη της οργάνωσης φέρονται, σύμφωνα με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, να δρούσαν από το 2019, «διαφημίζοντας» τις παράνομες δραστηριότητές τους μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής TikTok, έτσι ώστε να προσελκύουν νέους «πελάτες».

Για να επιτύχουν τον σκοπό τους, είχαν στήσει έναν πρωτοφανή στόλο οχημάτων, αποτελούμενο από 271 αυτοκίνητα, τα οποία χρησιμοποιούσαν για την παράνομη προώθηση των μεταναστών. Τα οχήματα αυτά φαίνονταν ότι ανήκαν σε τρία πρόσωπα -«αχυράνθρωποι» ή μέλη του κυκλώματος-, τα οποία ήταν χαμηλά στην ιεραρχία.

Αυτό το έκαναν ώστε σε περίπτωση που συλλαμβάνονταν οι οδηγοί να μην αποκαλύπτονταν οι πραγματικοί ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών και διοργανωτές των παράνομων προωθήσεων.

Ένα από αυτά τα οχήματα, που «πρωταγωνιστούσε» σε βίντεο στο TikTok, κατασχέθηκε το 2022, καθώς είχε εντοπιστεί από τους αστυνομικούς κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Σύμφωνα με το διαβιβαστικό της ΕΛ.ΑΣ.

«Έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών και πολύμηνη έρευνα, αστυνομικοί του τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης ταυτοποίησαν τα μέλη εγκληματικής οργάνωσης η οποία δραστηριοποιούνταν στην κατ’ επάγγελμα και από κερδοσκοπία παράνομη προώθηση μεταναστών από την Τουρκία προς την Ελλάδα.

Οι μετανάστες διέρχονταν από μη θεσμοθετημένα σημεία των ελληνοτουρκικών συνόρων και αποκρύπτονταν σε δασώδεις περιοχές. Ακολούθως, μέλη του δικτύου τούς παραλάμβαναν και με τη χρήση ΙΧΕ τούς μετέφεραν στη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα.

Το κύκλωμα φέρεται πως είχε αναπτύξει συγκεκριμένη μέθοδο δράσης με βασικό άξονα τη δημιουργία ενός μεγάλου στόλου οχημάτων, άμεσα διαθέσιμα για την προώθηση των μεταναστών, με νομιμοφανή κυκλοφορία».

Πώς δρούσε ο αρχηγός του κυκλώματος διακίνησης λαθρομεταναστών
Αρχηγός της οργάνωσης φέρεται να ήταν ο 46χρονος Ιρακινός Ο.S. Ήταν το άτομο το οποίο είχε επιφορτιστεί με τον εντοπισμό των οχημάτων με συγκεκριμένες προδιαγραφές, τα οποία διέθετε προς πώληση. Τα οχήματα που αναζητούσε ήταν μοντέλα κυρίως 10 έως 15 ετών, μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού και χωρητικότητας -τύπου sedan και SUV. Αφού εντόπιζε το κάθε όχημα που τον ενδιέφερε, στη συνέχεια ερχόταν σε επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη, είτε ήταν ιδιώτης είτε έμπορος, και διαπραγματευόταν μαζί του για να κλείσει η συμφωνία.

Έπειτα κατήρτιζε πλαστά δικαιολογητικά και έγγραφα ταυτοποίησης, όπως δελτία ταυτότητας και άδειες διαμονής, ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις, έγγραφα τα οποία εντοπίστηκαν στο σπίτι του κατά τις έρευνες των αστυνομικών, καθώς και σφραγίδες με τις οποίες κατήρτιζε τα εν λόγω έγγραφα.

Τα πλαστά δικαιολογητικά τα έδινε στους Έλληνες συνεργούς του, που αναλάμβαναν να τα υποβάλλουν στα τμήματα των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών, κυρίως της Αττικής, εξαπατώντας τις υπηρεσίες και υφαρπάζοντας άδειες κυκλοφορίας στα στοιχεία τρίτων προσώπων.

Όπως προέκυψε, τα μέλη του κυκλώματος άλλαζαν συχνά τα «πακέτα» των πλαστών δικαιολογητικών έτσι ώστε να μην κινούν υποψίες για τη δράση τους στις υπηρεσίες που τα υπέβαλλαν.

Από την έρευνα, ταυτοποιήθηκαν μέχρι στιγμής 30 πρόσωπα που φέρονται ως ιδιοκτήτες.

Σε άλλο σημείο του διαβιβαστικού αναφέρεται:

«Το κύκλωμα φέρεται πως χρησιμοποιούσε τα συγκεκριμένα οχήματα είτε για να πραγματοποιούνται παράνομες διακινήσεις που είχε διοργανώσει, είτε τα πωλούσε-διέθετε σε άλλα κυκλώματα παράνομης διακίνησης μεταναστών ως “καθαρά” οχήματα, με τα οποία μπορούν να πραγματοποιηθούν παράνομες διακινήσεις και να μη συνδεθούν με τους πραγματικούς διοργανωτές. Στις περιπτώσεις αυτές, σύμφωνα με τις πληροφορίες της Υπηρεσίας μας, για το κάθε όχημα που παρέδιδαν προς χρήση σε άλλα κυκλώματα λάμβαναν ως αμοιβή το διπλάσιο της εμπορικής τους αξίας».

Τα έσοδα του κυκλώματος ξεπερνούσαν τα 2,7 εκατ. ευρώ
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα του κυκλώματος από το 2019, μόνο από τη διακίνηση των οχημάτων, υπερβαίνουν τα 2.700.000 ευρώ.

Συνολικά, στο πλαίσιο αστυνομικών επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα κατασχέθηκαν 44 αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν για την παράνομη διακίνηση τουλάχιστον 190 μεταναστών από την Τουρκία στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, για τη διακίνηση κάθε παράτυπου μετανάστη, το κόστος ανερχόταν περίπου στις 2.000 ευρώ.

Στο διαβιβαστικό επισημαίνεται: «Όπως διαπιστώθηκε, άπαντα τα οχήματα είναι δηλωμένα ως οχήματα “σε κίνηση”, ενώ οι συνολικές εκπρόθεσμες οφειλές τελών κυκλοφορίας του έτους 2023 ανέρχονται συνολικά στο ποσό 112.950 ευρώ, χωρίς να έχει υπολογιστεί η τρέχουσα κατάσταση 100 οχημάτων λόγω περιορισμένου χρόνου προανακρίσεως. Ο δε φερόμενος ως διευθύνων την οργάνωση, προκειμένου να πραγματοποιεί τις αγορές των οχημάτων δελέαζε τους υποψήφιους πωλητές καταβάλλοντας το αντίτιμο σε μετρητά, έχοντας οικονομική άνεση, η οποία ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη με τη φορολογική του εικόνα, καθώς σε βάθος πενταετίας υπέβαλε μηδενικές φορολογικές δηλώσεις».

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε τρία καταστήματα (γραφεία διεκπεραίωσης μεταβιβάσεων κ.α. ) και σε οικία, όπου και εντοπίστηκε πλήρες εργαστήριο κατάρτισης πλαστών εγγράφων, συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων: 19 δελτία ταυτότητας, 7 πλαστές βεβαιώσεις εγγραφής πολίτη Ευρωπαϊκής Ένωσης, 41 υπό κατάρτιση πλαστά έντυπα βεβαιώσεων πολιτών Ε.Ε., 2 πλαστές άδειες διαμονής, 2 πλαστές αλλοδαπές άδειες ικανότητας οδήγησης, πλήθος πλαστών δικαιολογητικών και υπευθύνων δηλώσεων, 3 πλαστές στρογγυλές σφραγίδες, 2 σφραγίδες με στοιχεία υπαλλήλων, 6 κινητά τηλέφωνα, φορητός υπολογιστής, 650 ευρώ και 6 οχήματα.

Πηγή: iefimerida.gr