Σουφλί: «Σαν μετάξι» – Εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης στο Μουσείο Μετάξης

Σουφλί: «Σαν μετάξι» – Εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης στο Μουσείο Μετάξης

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς(ΠΙΟΠ) και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας εγκαινιάζουν την περιοδική έκθεση «Σαν μετάξι», την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023 και ώρα 19:30, στο Μουσείο Μετάξης του Ιδρύματος, στο Σουφλί.

Στην έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίαςστην Ελλάδα, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, επιλεγμένα αυθεντικάαντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, μοναδικού μουσείου στη χώρα που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στις αρχαιότητες και την τέχνη της Ασίας.

Γυναικεία ζώνη obi από μεταξωτό μπροκάρ, 20ός αι. Κέντημα με πεύκα, μπαμπού και άνθη από μεταξωτή και μεταλλική κλωστή. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του ξεχωριστού Μουσείου Μετάξης και προβάλλοντας πτυχές της ιστορίας της παραγωγής και της χρήσης του μεταξιούστη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του Ιαπωνικού και του Ελληνικού.Η σηροτροφία, καθοριστική για τη φυσιογνωμία του Σουφλίου, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της Ιαπωνίας, η οποίαπαραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεταξιού στον κόσμο.

«Μαζεύοντας φύλλα μουριάς», έγχρωμη ξυλογραφία (oban) του Kitagawa Utamaro. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Δώδεκα έγχρωμες ξυλογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη Kitagawa Utamaro, από τη σειρά «Η ενασχόληση των γυναικών με τη σηροτροφία»,απεικονίζουν τα στάδια μιας παραγωγικής διαδικασίας που παραδοσιακά ανήκε στις γυναικείες εργασίες και αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας του Edo(σημερινό Τόκιο).

Στη συνέχεια, ξεδιπλώνεται η τέχνη των πολύτιμων μεταξωτών υφασμάτων, καθώς η κλωστοϋφαντουργία υπήρξε μια από τις κορυφαίες μορφές έκφρασης του Ιαπωνικού πολιτισμού, για να καταλήξει στο εμβληματικό κιμονό:κύριο ένδυμα για άνδρες και γυναίκες όλων των τάξεων της ιαπωνικής κοινωνίας,από τον 16οαιώνα, με περίτεχνα σχέδια και ιδιαίτερους συμβολισμούς.

«Ξετυλίγοντας την κλωστή από το κουκούλι», (oban) έγχρωμη ξυλογραφία του Κitagawa Utamaro. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Τέλος, προβάλλεται οελκυστικός κόσμος της γκέισας, λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «πρόσωπο της τέχνης» («gei» τέχνη και «sha» πρόσωπο). Απολαμβάνοντας οικονομική ανεξαρτησία και ιδιαίτερη εκτίμηση, έπειτα από μακρόχρονη εκπαίδευση, η γκέισα ήταν η καλλιτέχνης, η μορφωμένη γυναίκα, ενώ σήμερα παραμένει ζωντανό σύμβολο του ιαπωνικού παρελθόντος που συνεχίζει να γοητεύει.

Γυναικείο κιμονό από γκρι μετάξι. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιουνίου έως 13Νοεμβρίου 2023

Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10:00-18:00 έως 15/10 και 10:00-17:00 από 16/10

Κλειστά: 15 Αυγούστου

Δείτε τους συντελεστές της έκθεσης  ΕΔΩ