“Μπαμ” με αύξηση 27,7% το 2023 στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων

Με θετικό πρόσημο, που μεταφράζεται ως αύξηση της τάξεως του 27,7%, σε σχέση με το 2022, «έκλεισε» η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων, για το 2023.

Από τον Ιανουάριο έως και το Δεκέμβριο της χρονιάς που μας «αποχαιρέτησε», πριν από λίγες ημέρες, ταξινομήθηκαν σχεδόν 30.000 καινούργια Ι.Χ. περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2022 (134.492, έναντι 105.283), επιβεβαιώνοντας τη σημαντική άνοδο της εγχώριας αγοράς, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες.

Θετικός ήταν και ο τελικός απολογισμός για το μήνα Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξησε της τάξεως του 27,2%, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2022.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Δεκέμβριος 2023 Δεκέμβριος 2022 Μεταβολή 2023/2022
Καινούργια επιβατικά 8.248 6.486 +27,2%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

679 809 -16,1%
Καινούργια λεωφορεία 21 68 -69,1%
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 Μεταβολή2023/2022
Καινούργια επιβατικά 134.492 105.283 +27,7%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

10.864 10.340 +5,1%
Καινούργια λεωφορεία 252 261 -3,4%

Ο πρωταθλητής στα segment και η σταθερή άνοδος των ηλεκτρικών

H προτίμηση των Ελλήνων στην κατηγορία Bείναι πραγματικά σαρωτική, καθώς αντιπροσωπεύει ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των συνολικών πωλήσεων (51,6%)!

Σε ό,τι αφορά στην επιλογή του καυσίμου και συστήματος μετάδοσης, η βενζίνη διατηρεί τα πρωτεία, αλλά με ελαφριά κάμψη, που συνδυάζεται με την ανοδική τάση των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων.

Ενώ σε πτωτική πορεία, διατηρούνται το diesel και τα εναλλακτικά καύσιμο (Υγραέριο και Φυσικό Αέριοο)

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Δεκέμβριο, έχει ως εξής:

Segment Δεκέμβριος 2023 Δεκέμβριος 2022 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 Ιανουάριος  Δεκέμβριος 2022 Διαφορά(μονάδες μεριδίου)
A 5,2% 2,8% +2,4 7,5% 7,0% +0,5
A-SUV 3,0% 1,4% +1,6 2,2% 1,8% +0,4
A TOTAL 8,2% 4,3% +4,0 9,7% 8,8% +0,9
B 17,4% 21,6% -4,2 25,1% 24,9% +0,2
B-SUV 27,4% 24,2% +3,2 26,5% 24,3% +2,2
B TOTAL 44,8% 45,8% -1,0 51,6% 49,2% +2,4
C 9,3% 11,6% -2,3 8,3% 10,7% -2,4
C-SUV 25,0% 27,7% -2,7 21,7% 22,8% -1,1
C TOTAL 34,4% 39,4% -5,0 29,9% 33,5% -3,6
D 3,9% 1,6% +2,3 1,6% 1,3% +0,3
D-SUV 6,4% 7,2% -0,8 5,2% 5,2% +0,1
D TOTAL 10,3% 8,8% +1,5 6,8% 6,5% +0,3
E 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0
E-SUV 0,7% 0,5% +0,2 0,5% 0,5% +0,0
E TOTAL 0,8% 0,5% +0,3 0,5% 0,6% -0,0
F-G 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,5% 0,4% +0,2 0,3% 0,3% +0,0
F-G TOTAL 0,6% 0,6% +0,1 0,4% 0,4% +0,0
SPORTS 0,2% 0,1% +0,1 0,3% 0,2% +0,1
MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 0,7% 0,5% -0,2 0,6% 0,8% -0,2
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV 63,1% 61,4% +1,6 56,4% 54,8% +1,6)
Δεκέμβριος 2023 Δεκέμβριος 2022 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2023 Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2022 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράςστην ΕΕ

Ιαν.-Νοε. ‘23

Βενζίνη 35,3% 40,3% -4,9 41,9% 44,8% -2,9 35,7%
Πετρέλαιο 7,9% 18,9% -10,9 13,1% 16,3% -3,1 13,7%
Υβριδικά (HEV) 37,6% 23,9% +13,7 30,9% 27,6% +3,3 25,7%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 15,1% 12,7% +2,4 11,3% 7,9% +3,4 21,9%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,2% 0,6% -0,4 0,3% 0,6% -0,3 3,0%
Υγραέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,9% 3,7% +0,2 2,5% 2,9% -0,4

Πηγη: newsauto.gr