Εγνατία Οδός: Εκτός ο κάθετος άξονας Αρδανίου-Ορμενίου, απ’ την συμφωνία συντήρησης, αναβάθμισης  161 εκατ. ευρώ!!!

-Οι εταιρείες ΤΕΡΝΑ και Intrakat θα εισπράξουν αυτά τα χρήματα για 2 χρόνια λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού

Εκτός της συμφωνίας για την λειτουργία και συντήρηση της Εγνατίας Οδού με συνολικό ποσό  προϋπολογισμού 161 εκατ. ευρώ που υπογράφηκε ην Παρασκευή 12/1/24, έμεινε ο κάθετος άξονας Αρδανίου-Ορμενίου στον Έβρο.

Αν και οι συμφωνίες με τις κοινοπραξίες «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ – 6060» και «ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 6061» (οι ίδιες θα εισπράξουν περίπου 100 εκατ. ευρώ και για το νέο φράχτη του Έβρου) προβλέπει την τακτική και βαριά συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, καθώς και τις εργασίες καθαριότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης, αλλά και εργασίες αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου για τη βελτίωση της εμπειρίας, της άνεσης και της ασφάλειας των οδηγών, δεν αναφέρεται πουθενά ο κάθετος άξονας του Έβρου. Αντίθετα, υπάρχουν όσον αφορά την συμφωνία για το εργολαβία του Ανατολικού Τομέα, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 73 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που είναι από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου μέχρι το Τελωνείο Κήπων, μήκους περίπου 368,7 χλμ, οι κάθετοι άξονες Κομοτηνή – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα,  Αξιού – Σταθμού Ευζώνων, Αξιού – Ειδομένης, Λαγκαδά – Προμαχώνα.

Πουθενά δεν υπάρχει όμως ο κάθετος άξονας του Έβρου Αρδανίου-Ορμενίου, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα διατεθεί ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ από τα 161 εκατ. ευρώ που θα εισπράξουν ΤΕΡΝΑ και INTRAKAT για 2 χρόνια!!!

Οι κοινοπραξίες «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ – 6060» και «ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 6061», στις οποίες η Intrakat συμμετέχει με ποσοστό 50%, υπέγραψαν δύο συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού για τον ανατολικό και δυτικό τομέα, αντίστοιχα, με την ομώνυμη δημόσια εταιρεία διαχείρισης του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Ελλάδας, αθροιστικού προϋπολογισμού 161 εκατ. ευρώ και διάρκειας 24 μηνών.

Πρόκειται για μία εργολαβία – «κλειδί» που θα διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου έως την έναρξη της παραχώρησής του σε ιδιώτη επενδυτή από το Ελληνικό Κράτος.

Το αντικείμενο των συμβάσεων Λειτουργίας και Συντήρησης περιλαμβάνει:
• τη λειτουργία (έλεγχος κυκλοφορίας, περιπολίες ασφαλείας, αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, αποχιονισμός, ασφάλεια σηράγγων κτλ.) και την επιθεώρηση του αυτοκινητόδρομου για την επισήμανση φθορών και τον εντοπισμό κινδύνων για τους οδηγούς,
• την τακτική και βαριά συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, καθώς και τις εργασίες καθαριότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης,
• τις εργασίες αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου για τη βελτίωση της εμπειρίας, της άνεσης και της ασφάλειας των οδηγών.

Οι δύο συμβάσεις χωρίζουν τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας σε Δυτικό και Ανατολικό Τομέα, αντίστοιχα.

Η εργολαβία του Δυτικού Τομέα έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 88 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και αφορά το τμήμα της Εγνατίας Οδού από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου, μήκους 289 χλμ., καθώς και τον κάθετο άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής.

Η εργολαβία του Ανατολικού Τομέα, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 73 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) αφορά το τμήμα της Εγνατίας Οδού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου μέχρι το Τελωνείο Κήπων, μήκους περίπου 368,7 χλμ., καθώς και τους κάθετους άξονες Αξιού – Σταθμού Ευζώνων, Αξιού – Ειδομένης, Λαγκαδά – Προμαχώνα, Κομοτηνή – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.