-«Χωρίς ουσιαστικά μέτρα, οι επιχειρήσεις της Θράκης έχουν ανταγωνιστικό μειονέκτημα απέναντι σε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση»
-Αισθητά βελτιωμένη η κατάσταση των υφιστάμενων επιχειρήσεων, αλλά δεν δημιουργούνται νέες
Ο Πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμου Βιομηχάνων Θράκης Χρήστος Γιορδαμλής, φαίνεται πως σε έναν τουλάχιστο βαθμό συμμερίζεται τα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας γνώμης των επιχειρήσεων του ΣΕΒ «Ο Σφυγμός του Επιχειρείν».
Ο Εβρίτης επιχειρηματίας και επικεφαλής της εταιρείας PRISMA μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm της Κομοτηνής περιέγραψε την υφιστάμενη κατάσταση του επιχειρείν στην Θράκη. Ξεκινώντας από το αισιόδοξο στοιχείο της βελτιωμένης αισθητά εικόνας της μεγάλης πλειοψηφίας των υφιστάμενων επιχειρήσεων στη Θράκη, οι οποίες όπως εξήγησε αντιμετωπίζουν πλέον το μέλλον αρκετά αισιόδοξα. Το γεγονός αυτό ωστόσο όπως έσπευσε να υπογραμμίσει δεν άρει τα προβλήματα του επιχειρείν στην περιοχή, αρχής γενομένης από τα κόστη που «είτε από αμέλεια είτε από κακό σχεδιασμό του κράτους δημιουργούνται στην περιοχή, ωθώντας τις επιχειρήσεις που μεγαλώνουν αντί να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους εδώ, να μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους ή μέρος αυτών σε άλλες περιοχές».
Η έλλειψη νέων επενδυτών «ξυπνά» φόβους για νέα αποβιομηχάνιση
Μάλιστα δεδομένης της «ανεπάρκειας» αυτή τη στιγμή της Πολιτείας να πράξει τα αναγκαία ο κ.Γιορδαμλής εξέφρασε φόβους για μια ακόμα έμμεση αποβιομηχάνιση της περιοχής, από την οποία εκλείπουν οι νέοι επενδυτές και άρα και η πολλαπλασιαστική αλυσίδα που δημιουργεί η λειτουργία μιας βιομηχανίας.
Οι όποιες επενδύσεις στην Θράκη γίνονται σήμερα από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και μάλιστα με χρονοδιαγράμματα και απαιτήσεις που δεν ευνοούν την αύξηση της δέσμευσης των επιχειρήσεων με την περιοχή, εξήγησε ο ίδιος απαριθμώντας μιας σειρά προβλημάτων με πρώτο και κύριο το ενεργειακό κόστος.
«Μια επιχείρηση την ενδιαφέρει πρώτα απ’ όλα η δυνατότητα να αξιοποιήσει σύγχρονα εργαλεία που παρέχει η πολιτεία, ώστε να μπορέσει να παράγει την ενέργεια που καταναλώνει με φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους, και με πολύ χαμηλότερο κόστος» ανέφερε ο ίδιος εξηγώντας πως στην περιοχή μας, λόγω πολύ κακού σχεδιασμού στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, αυτό δεν είναι εφικτό διότι όλες οι υποδομές είναι κορεσμένες και έμμεσα δημιουργούνται ακόμα περισσότερα αντικίνητρα στο να δημιουργήσουν επιχειρήσεις εδώ στην περιοχή. «Αν σε αυτά προστεθεί και το μεταφορικό κόστος, με τον σιδηρόδρομο εκτός λειτουργίας, το «απαράδεκτα υψηλό» αεροπορικό κόστος κ.ο.κ. για ποιο λόγο να διαλέξει κάποιος να έρθει στην περιοχής» διερωτήθηκε εξηγώντας πως «η προτεραιοποίηση υποδομών και των έργων που πρόκειται να γίνουν στην περιοχή μας, απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση, σε σημείο σύγκρουσης με τους αρμόδιους φορείς, είτε λέγεται ΔΕΔΔΗΕ, είτε λέγετε ΑΔΜΙΕ, ώστε να βάλουν μπροστά μια περιοχή η οποία διαφορετικά θα είναι τελευταία στη σειρά ανάπτυξης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ίδια την περιοχή».
Στα λόγια έναν χρόνο μετά το χερσαίο μεταφορικό ισοδύναμο
Ερωτηθείς ως προς την δέσμευση προ ενός έτους από την Θράκη του Πρωθυπουργού περί χερσαίου μεταφορικού εισοδήματος, ο ίδιος εξήγησε πως οι εξελίξεις μετέφεραν το ενδιαφέρον αλλού και ως εκ τούτου τα αρμόδια υπουργεία δεν έχουν τοποθετηθεί επί του θέματος, θέλοντας να υπογραμμίσει πως «η απλή πολιτική βούληση όπως αποδεικνύεται δεν αρκεί».
Εμμένοντας στην αναγκαιότητά του ο κ.Γιορδαμλής τόνισε πως «σε όλη την Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο, η ύπαρξη ικανού σιδηροδρομικού δικτύου, επιτρέπει αφ’ ενός την μετακίνηση των ανθρώπων με τον φιλικότερο δυνατό προς το περιβάλλον τρόπο, και ίσως και ιδιαίτερα ασφαλή, και κατά δεύτερον, επιτρέπει τις μεταφορές εμπορευμάτων και αγαθών με ένα συγκεκριμένο και ανταγωνιστικό τρόπο, εφόσον βέβαια ολοκληρωθούν όλες οι υποδομές. Άρα το να μπορεί κάποιος στη Θράκη μέσα σε μισή ώρα να είναι με το τρένο από Αλεξανδρούπολη στην Κομοτηνή ή στην Ξάνθη και αντίστοιχα να ξέρει ότι θα στείλει το απόγευμα τα εμπορεύματά του και την επόμενη μέρα το πρωί αυτά θα είναι εύκολο να παραδοθούν στην Αθήνα, είναι δείγμα μιας κοινωνίας προηγμένης και ανταγωνιστικής».
Ο ίδιος έσπευσε βέβαια να επισημάνει την μεγάλη χρονική απόσταση που ως περιοχή μας χωρίζει από την προαναφερθείσα κατάσταση, για να τονίσει πως «πρώτα απ’ όλα θα πρέπει η Πολιτεία να καταλάβει ότι χωρίς ουσιαστικά μέτρα, οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στην περιοχή έχουν ανταγωνιστικό μειονέκτημα απέναντι σε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση».
Οι προτεραιότητες
Κληθείς τέλος να προτεραιοποιήσει τις αναγκαιότητες για το παρόν και το μέλλον ο πρόεδρο του Δικτύου ξεκίνησε από την επίτευξη της παραμονής των ήδη υφιστάμενων επιχειρήσεων την περιοχή. Η προσέλκυση νέων επενδυτικών σχημάτων ώστε να μεγαλώσει το μέγεθος της αγοράς ακολουθεί, μαζί με την αντιμετώπιση του ενεργειακού ζητήματος που συνδυαστικά με το μεταφορικό μπορεί η Πολιτεία να λύσει.
«Το να βάλει η πολιτεία την περιοχή σε προτεραιότητα και να εξασφαλίσει την ισχυροποίηση των υφιστάμενων με υποχρέωση φυσικά παραμονής στην περιοχή, είναι τα αναγκαία, για να μπορούμε μετά να δούμε τις πάρα πολλές άλλες μικρές λεπτομέρειες που επηρεάζουν το επιχειρείν στην περιοχή μας» κατέληξε.
Πηγή : www.paratiritis-news.gr