Υδροπλάνα-Έβρος: Πόσα χρήματα έδωσε η Περιφέρεια για μελέτες στην “Ελληνικά Υδατοδρόμια” μέσω Αναπτυξιακής; της;

Τεράστια αίσθηση προκάλεσαν όχι μόνο στον Έβρο και την Θράκη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, τα δυο ρεπορτάζ του Evros-news.gr, για το θέμα των πτήσεων υδροπλάνων, που παρά τις πομπώδεις ανακοινώσεις, είναι άγνωστο πότε και αν θα ξεκινήσουν.

Τα σοβαρά ερωτηματικά και τα στοιχεία που παραθέσαμε, τουλάχιστον όσον αφορά την περιοχή μας και πιθανές πτήσεις από την Σαμοθράκη προς Αλεξανδρούπολη και αλλού, ήρθε να επιβεβαιώσει και ο Πρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταιρείας Έβρου Νίκος Κοζάρης, Παράλληλα, με όσα δήλωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Maχimum FM, τα… έκανε ακόμα χειρότερα, αφού μόνο γέλια προκάλεσαν οι αναφορές του ότι θα ζητήσει από την Κυβέρνηση να γίνουν υδάτινα πεδία και πτήσεις υδροπλάνων στον ποταμό ‘Αρδα και στο… Δέλτα του Έβρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Άφαντα τα υδροπλάνα, που θα ξεκινούσαν πτήσεις τέλη Αυγούστου προς Σαμοθράκη, όπως διατυμπάνιζε η Περιφέρεια

Μόνο όμως που τα πράγματα στο συγκεκριμένο θέμα δεν είναι καθόλου αστεία και τόσο ο κ.Κοζάρης όσο και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης που τον διόρισε, οφείλουν αρχικά μια ξεκάθαρη απάντηση στους πολίτες.

Πόσα χρήματα έδωσε η Αναπτυξιακή Εταιρεία Έβρου ή η Περιφέρεια ΑΜΘ στην οποία ανήκει, στην εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια” για τις μελέτες των υδατοδρομίων ή των υδάτινων πεδίων σε Σαμοθράκη και Αλεξανδρούπολη;  

Γιατί ο Πρόεδρος Νίκος Κοζάρης, που ως γνωστόν υπέγραψε το Μνημόνιο Συνεργασίας με την εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια”, την μία εκ των δύο που εμφανίζονται ότι θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον συγκεκριμένο τομέα, δήλωσε ξεκάθαρα πως αυτή έκανε τις μελέτες. Με ποια χρήματα έγιναν;  Της Αναπτυξιακής Εταιρείας Έβρου που ανήκει στην Περιφέρεια ΑΜΘ ή κατ’ ευθείαν της Περιφέρειας; Γιατί έτσι επιβεβαιώνονται όσα ανέφερε το Evros-news.gr στο πρώτο ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ του ρεπορτάζ. Πως στόχος των δύο εταιρειών, οι οποίες μάλιστα ο κ.Κοζάρης ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ στην ραδιοφωνική του συνέντευξη πως… ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ αν και τυπικά είναι ανταγωνίστριες, είναι να πάρουν χρήματα από Περιφέρειες και Δήμους της χώρας για τις μελέτες αυτές. 

Άγνοια Αερολιμενάρχη, Οργανισμού Λιμένος,

δημάρχου Σαμοθράκης πότε θα γίνουν πτήσεις

Μετά από τα δυο ρεπορτάζ μας και αφού ΔΙΑΨΕΥΣΘΗΚΑΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΑ οι δηλώσεις και οι επίσημες ανακοινώσεις του διορισμένου απ’ τον Περιφερειάρχη Προέδρου της Αναπτυξιακής Έβρου Νίκου Κοζάρη, ότι οι πτήσεις υδροπλάνων για Σαμοθράκη θα ξεκινούσαν τέλη Αυγούστου, ακολούθησε σειρά δηλώσεων. Εκπρόσωποι φορέων που θα έχουν ανάμιξη με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στις πτήσεις υδροπλάνων αν και όταν γίνουν, δήλωσαν άγνοια πότε θα συμβεί αυτό και πως δεν έχουν καμιά ενημέρωση.

  • Ο Αερολιμενάρχης Αλεξανδρούπολης Στέλιος Ζαντανίδης, που στο “Δημόκριτος” θα μπορούσαν να απογειώνονται ή να προσγειώνονται τα αμφίβεια υδροπλάνα, αλλά θα γίνεται και ο εναέριος έλεγχος.
  • Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, που επίσης δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τίποτα, δεν έχει καμιά ειδοποίηση αλλά ακούει απλά προθέσεις κάποιων.
  • Ο δήμαρχος Σαμοθράκης Θανάσης Βίτσας, που είχε δεχθεί στο γραφείο του τον κ.Κοζάρη με εκπρόσωπο της εταιρείας “Ελληνικά Υδατοδρόμια” και είχε μάλιστα τότε… παρασυρθεί σε υπεραισιόδοξες δηλώσεις. Τώρα δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τι θα γίνει και πότε θα υπάρξουν οι πτήσεις αυτές.

Αλλά ακόμα και ο Νίκος Κοζάρης, που όταν είχε υπογράψει το Μνημόνιο Συνεργασίας εκπροσωπώντας την Αναπτυξιακή Εταιρεία Έβρου, δήλωνε πως τέλη Αυγούστου αρχίζουν οι πτήσεις προς Σαμοθράκη, εννοώντας μάλιστα εμπορικές, όταν αυτό δεν έγινε τις προσδιόρισε για αρχές Σεπτεμβρίου και στη συνέντευξη του στον Δημήτρη Κολιό αρχές του… 2025.

Έχουν πάρει πιστοποιητικό αερομεταφορέα (ΑΟC) και άδεια

εκμετάλλευσης “Ελληνικά Υδατοδρόμια” και “Hellenic Seaplanes”;

Πέρα όμως από τις… φαιδρότητες για πτήσεις υδροπλάνων σε ποταμό Άρδα και Δέλτα του Έβρου που ανακοίνωσε ο κ.Κοζάρης, υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα που ζητούν απάντηση.

  1. Οι δυο εταιρείες “Ελληνικά Υδατοδρόμια” και “Hellenic Seaplanes” έχουν πάρει πιστοποιητικό αερομεταφορέα (ΑΟC) και άδεια εκμετάλλευσης από την αρμόδια Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας; Γιατί χωρίς αυτά, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΠΤΗΣΕΙΣ με υδροπλάνα στον ελληνικό χώρο.
  2. Οι δικές μας πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι δυο αυτές εταιρείες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ, τουλάχιστον ακόμα, ούτε ΑΟC, ούτε άδεια εκμετάλλευσης αερομεταφορέα από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
  3. Η μια δοκιμαστική πτήση που έγινε τον Ιούλιο από την εταιρεία “Hellenic Seaplanes” προς Σποράδες, αληθεύει πως ήταν ιδιωτική και ούτε καν δοκιμαστική ως υδροπλάνο εγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας.
  4. Χωρίς την άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που ελέγχει τις πτήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο, είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί καμιά εταιρεία να πραγματοποιήσει εμπορικές πτήσεις.
  5. Πόσο μάλλον όταν οι πτήσεις των υδροπλάνων είναι σε χαμηλό ύψος και δεν τις “πιάνουν” τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας. Κι αυτό όταν μιλάμε για τον πολύ ευαίσθητο εθνικά εναέριο χώρο του Έβρου και της Θράκης, όπου δεν μπορεί να πετούν αεροπλάνα χωρίς να… φαίνονται πουθενά, για πολύ ευνόητους καταλαβαίνετε τι σημαίνει.
  6. Τον έλεγχο των επιβατών ποιος θα τον κάνει; Αυτόν δηλαδή που γίνεται στα αεροδρόμια; Θα ανεβαίνει οποιοσδήποτε για να ταξιδέψει από την Αλεξανδρούπολη στην Σαμοθράκη ή το αντίθετο, χωρίς έλεγχο στοιχείων ή αποσκευών; Είναι σοβαροί ορισμένοι;
  7. Τέλος, μάθαμε ότι η αναφορά μας στο πρώτο ρεπορτάζ για ύπαρξη τριών υδροπλάνων, δεν ισχύει. Αυτή την στιγμή ΜΟΝΟ ΕΝΑ και αυτό 8 θέσεων, υπάρχει και είναι εκείνο που έκανε την ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΠΤΗΣΗ, ιδιωτική όπως επισημάναμε, από την Αθήνα προς Σποράδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ-Κοζάρης: “Στόχος μας δρομολόγια υδροπλάνων σε Άρδα, Φέρες”. Για Σαμοθράκη πάντως… άφαντα (ΒΙΝΤΕΟ)

Τέλος μάθαμε από πηγές του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και της Πολιτικής Αεροπορίας, ότι υπήρχε μια εταιρεία που είχε εξασφαλίσει το 2021 άδεια για να κάνει πτήσεις υδροπλάνων. Η “Eagle Seaplanes A.E.”, στην οποία δόθηκε άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και πιστοποιητικό αερομεταφορέα (ΑΟC) και άδεια εκμετάλλευσης, μέσω μια εταιρείας που συνεργάζονταν μαζί της από την Ελβετία. Ένας Ελληνομεξικανός επιχειρηματίας βρισκόταν πίσω από το εγχείρημα αυτό, το οποίο όμως τελικά δεν προχώρησε για λόγους που αφορούσαν τον ίδιο.