Παράταξη Μέτιου: “Καταγγέλουμε την διοίκηση Τοψίδη για εξωφρενικά υψηλές τιμές αγοράς ζωοτροφών για τους πυρόπληκτους”

Ανακοίνωση με την οποία καταγγέλει τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ, Χριστόδουλο Τοψίδη και την Διοίκησή του για τον τρόπο που χειρίζεται την προμήθεια ζωοτροφών ύψους 2 εκατ. ευρώ για τους πληγέντες από την περσινή καταστροφική πυρκαγιά κτηνοτρόφους., εξέδωσε η “Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση”.

Η παράταξη του πρώην Περιφερριάρχη Χρήστου Μέτιου, με καθυστέρηση δύο μηνών από τις ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ του Evros-news.gr για το συγκεκριμένο θέμα και συγκεκριμένα την επιλογή της διοίκησης Τοψίδη να μοιράσει τα 2 εκατ. ευρώ για ζωοτροφές πληγέντων, σε 2 “σχήματα”, έξι “προεπιλεγμένων” της με “φουσκωμένες” τιμές σε σχέση με τις επικρατούσες στην λιανική μάλιστα, μιλάει για “εξωφρενικά υψηλές τιμές με αποτέλεσμα οι κτηνοτρόφοι των πληγέντων περιοχών θα λάβουν τελικά πολύ μικρότερες ποσότητες από αυτές που θα έπρεπε”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ-Διοίκηση Τοψίδη: Μοίρασε 2 εκατ. ευρώ για ζωοτροφές πληγέντων, σε 2 “σχήματα”, έξι “προεπιλεγμένων” της – “Φουσκωμένες” τιμές

Η ανακοίνωση του κ.Μέτιου και της παράταξης του ήρθε σίγουρα πολύ αργά, αφού σύμφωνα με πληροφορίες του Evros-news.gr η διαδικασία εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έτσι οι 6 “προεπιλεγμένοι” έμποροι από την διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ προχωρούν στην υλοποίηση του διαγωνισμού.. 

Η ανακοίνωση της “Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης”, μόλις η δεύτερη αυτούς τους 9 μήνες, αναφέρει:

“Καταγγέλλουμε τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ, Χριστόδουλο Τοψίδη και την Διοίκησή του για τον τρόπο που χρησιμοποιεί τους διαγωνισμούς με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Αυτήν την φορά, πρόκειται για την απόφαση προμήθειας ζωοτροφών για τους πληγέντες κτηνοτρόφους του Έβρου, της Ροδόπης και της Καβάλας σε εξωφρενικά υψηλές τιμές με απίστευτα χαμηλές εκπτώσεις, με αποτέλεσμα οι ποσότητες που θα αγοραστούν και θα διανεμηθούν να είναι πολύ μικρότερες από αυτές που θα έπρεπε.
Συγκεκριμένα, μετά τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2023, η Διοίκησή μας ζήτησε από την Κυβέρνηση την ενίσχυση των κτηνοτρόφων των πυρόπληκτων περιοχών με ζωοτροφές.
Στις 07/09/2023 έγινε αποδεκτό το αίτημά μας για € 1.000.000 και στις 06/10/2023 έγινε δεκτό το αίτημά μας για χρηματοδότηση € 1.000.000 επιπλέον. Το Τεχνικό Δελτίο για συνολικό ποσό € 2.000.000 κατατέθηκε στις 28/12/2023 και στις 24/01/2024 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ-Διοίκηση Τοψίδη: Επερώτηση Ηλιόπουλου για την απ’ ευθείας ανάθεση… ακριβοπληρωμένων ζωοτροφών 2 εκατ. ευρώ σε έξι “προεπιλεγέντες”

Η νέα Διοίκηση της Περιφέρειας αποφάσισε να μην προβεί σε ανοικτό διαγωνισμό με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και επέλεξε να προβεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σε κλειστή διαδικασία με προεπιλεγμένους αναδόχους, παρά τις έντονες αντιδράσεις των μελών της παράταξής μας στην Περιφερειακή Επιτροπή.
Στη διαδικασία αυτή ομαδοποίησε ζωοτροφές που έχουν διαφορετική τιμή αγοράς (ενδεικτικές τιμές ανά κιλό σε ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ 6% για σάκους 40 κιλών: κριθάρι 0,225 – 0,24, καλαμπόκι 0,24- 0,26, χόρτο 0,26- 0,32, πέλλετ 0,310) όρισε αρχική τιμή € 0,366, εξωφρενικά υψηλότερη και από την πιο ακριβή ζητούμενη ζωοτροφή
Και στη συνέχεια
– Έλαβε και ενέκρινε προσφορές με έκπτωση μόλις 2%, δηλαδή κοινή τιμή € 0,359
– Όλοι όσοι κατέθεσαν προσφορές πήραν μερίδιο του διαγωνισμού
Και κάπως έτσι η Περιφέρεια ΑΜΘ με έναν διαγωνισμό, που αναρωτιόμαστε αν είναι διαγωνισμός, για ποσότητες ζωοτροφών αξίας € 2.000.000 (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 6%) θα πληρώσει τιμή σαφώς πολύ ακριβότερη από αυτήν που πληρώνει οποιοσδήποτε ιδιώτης για πολύ μικρότερες ποσότητες και παράδοση στην πόρτα του.
Με τον διαγωνισμό αυτόν, οι κτηνοτρόφοι των πληγέντων περιοχών θα λάβουν τελικά πολύ μικρότερες ποσότητες από αυτές που θα έπρεπε. Με έναν ανοικτό διαγωνισμό με τη διαδικασία του κατεπείγοντος θα μπορούσε να επιτευχθεί καλύτερη τιμή λόγω των μεγάλων ποσοτήτων και του ανταγωνισμού.
Αυτή είναι η δεύτερη καταγγελία της παράταξής μας μετά από εκείνην για τις υπερβολικά χαμηλές εκπτώσεις των αντιπλημμυρικών έργων. Και στις δύο περιπτώσεις που έγιναν με την διαδικασία του κατεπείγοντος, η διοίκηση Τοψίδη επιλέγει να μην αξιοποιήσει την ουσιαστική ευχέρεια που της δίνει η ισχύουσα νομοθεσία και σκοπίμως να ακολουθήσει τυπικές διαδικασίες καλώντας ένα μικρό αριθμό αναδόχων, που εύκολα μπορούν να συνεννοηθούν. Και στις δύο περιπτώσεις που αφορούν σε προμήθειες και έργα μετά από καταστροφές, το αποτέλεσμα είναι σε βάρος των οικονομικών της
περιφέρειας και των πολιτών της.