Διαχείριση social media για μικρές επιχειρήσεις: Κι όμως μπορείτε να ανταγωνιστείτε τα μεγάλα brands!

Αναγνωρίζετε μεν τη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σας αγχώνει όμως και η διαχείριση των social media, ειδικά όταν οι μεγάλες εταιρείες ανεβάζουν ψηλά τον πήχη.

Δεν είναι εύκολο να αισθάνεται κανείς αδύναμος μπροστά στους γιγάντιους προϋπολογισμούς, που διαθέτουν για να κερδίσουν το κοινό. Ένα κοινό στο οποίο στοχεύετε κι εσείς.

Η αλήθεια είναι, ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν άλλους πόρους στη διάθεσή τους για να κερδίσουν μια μερίδα της αγοράς. Η διαχείριση των social media όμως δεν έχει να κάνει μόνο με τα χρήματα, που διαθέτετε για διαφημίσεις. Έχει να κάνει με το κατά πόσο συνδέεστε με το κοινό σας. Αυτό είναι και το δυνατό σημείο των μικρών επιχειρήσεων και των start-ups.

Συνεχίστε να διαβάζετε για να δείτε πως μπορείτε να οδηγήσετε την επιχείρησή σας στο επόμενο επίπεδο αξιοποιώντας τα πολύτιμα social media.

  1. Προβάλετε ακόμη πιο εύκολα τα δυνατά σας σημεία!

Αναγνωρίστε και προβάλετε με ευκολία τα δυνατά χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας γνωστά ως Unique Selling Points (USPs). Οι μεγάλες εταιρείες είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στις ανάγκες του ετερογενούς κοινού τους. Σκεφτείτε το εξής απλό: οι μεγάλοι παίκτες δεν μπορούν να εστιάσουν σε χειροποίητα προϊόντα, γιατί κάνουν μαζική παραγωγή. Για μια μικρή επιχείρηση όμως αυτό είναι ατού.

Για άλλους πάλι η άμεση και προσωπική επαφή με τους πελάτες είναι το μεγάλο προτέρημα. Μοιραστείτε με το κοινό σας την καρδιά και την ψυχή πίσω από το brand σας. Η αυθεντικότητά σας θα δημιουργήσει έναν δεσμό με το κοινό σας, που ούτε οι πιο κολοσσιαίες επιχειρήσεις μπορούν να καταφέρουν.

  1. Οι μικρές επιχειρήσεις δημιουργούν πιο εύκολα περιεχόμενο που δεσμεύει το κοινό

Μια μικρή επιχείρηση έχει περισσότερες πιθανότητες να δημιουργήσει περιεχόμενο, που θα δεσμεύσει το κοινό. Αυτό μάλιστα είναι και ένα από τα πιο ισχυρά σας όπλα. Μπορεί οι μεγάλες επιχειρήσεις να έχουν λεφτά για διαφημίσεις, αλλά οι μικρές επιχειρήσεις φτιάχνουν πιο δημιουργικό περιεχόμενο, με το οποίο το κοινό ταυτίζεται.

Σκεφτείτε δημιουργικά, πέρα από την πεπατημένη και πειραματιστείτε με διαφορετικές μορφές περιεχομένου. Εκθέστε την ανθρώπινη πλευρά του δικού σας brand, δείξτε video από τα παρασκήνια ή stories ευχαριστημένων πελατών, ακόμη και διασκεδαστικά challenges. Θα δείτε ότι διαδίδονται χωρίς καν να διαθέσετε πολλά χρήματα.

  1. Οι μικρές επιχειρήσεις δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς ευκολότερα

Λέγεται Emotional Selling Proposition (ESP) και υπήρχε πολύ πριν οι ιθύνοντες νόες του marketing επινοήσουν τα αρκτικόλεξα για τις διάφορες τεχνικές marketing. Αν ρωτήσετε παλιές “καραβάνες” στον χώρο του εμπορίου, θα σας πουν, ότι ο καλός έμπορος ξέρει κάθε πελάτη ξεχωριστά. Τι αγόρασε, τι προτιμά, ποιες είναι οι ιδιοτροπίες του και με ποια αστεία γελά. Αυτό λοιπόν εκμεταλλευθείτε το κι εσείς ως μικρή επιχείρηση με αντίστοιχο τρόπο. Οι πελάτες θέλουν να νιώθουν ξεχωριστοί κι αυτό το καταφέρνετε κάνοντας την εξυπηρέτηση, που προσφέρετε προσωποποιημένη.

Η πώληση δεν είναι το παν. Η εμπειρία που δημιουργείτε εσείς για τον πελάτη, αφήνει έναν αντίκτυπο, που θα τον κάνει να επιστρέψει ξανά. Άλλωστε οι επιτυχημένες επιχειρήσεις, όπως είπαμε παραπάνω γνωρίζουν τους πελάτες τους και ξέρουν πως να αγγίξουν τα συναισθήματά τους.

Δε βλέπουν το κοινό τους απλώς ως νούμερα, μέρη κάποιων μετρήσεων και data, αλλά σαν πραγματικούς ανθρώπους, τους οποίους βοηθούν να λύσουν ένα πρόβλημα. Όταν λέτε ιστορίες, που ξυπνούν συναισθήματα στο κοινό σας και τους προκαλείτε ενθουσιασμό γι’ αυτό που προσφέρετε, τότε συμβαίνει η μαγεία. Στο τέλος της ημέρας, τα συναισθήματα είναι αυτά που θα οδηγήσουν σε μια αγορά και αυτός είναι ένα κομμάτι, που εσείς μπορείτε να διαπρέψετε.

  1. Κερδίστε το εξειδικευμένο κοινό σας με τις εξειδικευμένες γνώσεις σας

Οι μικρές επιχειρήσεις οι εξειδικευμένες γνώσεις, που έχετε πάνω στο αντικείμενό σας μπορεί να είναι ένα πανίσχυρο όπλο για να κερδίσετε το ειδικό κοινό της αγοράς, στο οποίο απευθύνεστε. Αρχικά θα πρέπει να αναγνωρίσετε και να κατανοήσετε επαρκώς το κοινό σας.

Έχοντας εξειδίκευση σε έναν χώρο, αναγνωρίζεστε αυτομάτως ως αυθεντία στο αντικείμενό σας και αποκτάτε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των μεγαλύτερων ανταγωνιστών σας. Αυτό γιατί είστε σε θέση να γνωρίζετε τις ακριβείς ανάγκες του κοινού σας και να προσφέρετε λύση βάσει αυτών. Αν για παράδειγμα παρασκευάζετε ειδικά γλυκά για διαβητικούς, απευθύνεστε σε ένα πολύ εξειδικευμένο κοινό.

Έχετε όλες τις γνώσεις και γύρω από το θέμα, που μπορεί να τους φανούν χρήσιμες, αλλά και για το ιδιαίτερο θέμα που αντιμετωπίζουν και στο οποίο εσείς παρέχετε λύσεις. Διαθέτοντας επομένως εξειδικευμένες γνώσεις, προσαρμοσμένο περιεχόμενο και προϊόντα, θα σας βάλουν πρώτους στις επιλογές των πελατών σας.

Με τη σωστή στρατηγική και δημιουργικότητα όχι μόνο θα φανείτε αντάξιοι των μεγάλων brands και ταυτόχρονα να διαχειριστείτε τα social media σαν επαγγελματίας. Τα δυνατά σας σημεία, η εξειδικευμένη τεχνογνωσία σας και το περιεχόμενο, που θα δεσμεύσει το κοινό σας, άσχετα με το πόσο σκληρός μπορεί να μοιάζει ο ανταγωνισμός.