Πανελλαδική διάκριση του Ελληνικού Κεφτέ Διδυμοτείχου με την Γιορτή των Γεύσεων της Θράκης, είχαμε στα Tourism Awards 2025.
Για 12η συνεχή χρονιά οι σημαντικότερες πρωτοβουλίες για τον ελληνικό τουρισμό βραβεύτηκαν στην Αθήνα, την Δευτέρα 11 Μαΐου στο ξενοδοχείο Grand Hyatt, με πλήθος κόσμου στα Tourism Awards 2025 υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Στα θεσμικά τουριστικά βραβεία των Success Stories της Ελλάδας παρουσιάστηκαν φέτος μοναδικές δράσεις και ανάμεσα στους νικητές αναδείχθηκε η Θράκη και συγκεκριμένα το ιστορικό Διδυμότειχο στον Έβρο, με τον Ελληνικό Κεφτέ που έγραψε πραγματική ιστορία στην γαστρονομία.
Συγκεκριμένα, στην 2η θέση (Silver award) της κατηγορίας “TOURIST ATTRACTIONS & EVENTS, Πολιτιστικά – Γαστρονομικά Φεστιβάλ και Εκθέσεις” των Tourism Awards 2025 διακρίθηκαν oι Ελληνικοί Κεφτέδες / Hellenic Meatballs (www.hellenicmeatballs.gr) του Διδυμοτείχου που συμπεριλαμβάνονται στην γαστρονομική εκδήλωση “Γιορτή των Γεύσεων της Θράκης” στο πλαίσιο του πολυμορφικού φεστιβάλ πολιτισμού και θεματικού τουρισμού “Ερυθροπόταμος – RedRiver” (Κοιν.Σ.Επ. www.redriver.gr). Παρουσιάστηκε μία μοναδική φεστιβαλική δράση γαστρονομίας που πραγματοποιείται στα σύνορα της Ευρώπης στην οποία κατάφεραν να κερδίσουν οι συνέργειες, η ελληνικότητα και η βιωσιμότητα.
Το Διδυμότειχο μπήκε στην κορυφή των γαστρονομικών φεστιβάλ με την διοργάνωση του Ερυθροπόταμου να αναδεικνύει τις τοπικές γεύσεις και ειδικά την πορεία του Κεφτέ/Meatball ως μια γαστρονομική λιχουδιά μιας και η τοπική μαγειρική αλλά και οι παραδόσεις των ντόπιων Θρακών επηρέασαν τις διατροφικές συνήθειες των Οθωμανών αλλά και των Ευρωπαίων. Οι μαγειρικές συνταγές της Θράκης και κυρίως η ιστορία του Διδυμοτείχου ενισχύουν την ελληνικότητα του κεφτέ. Ένα ιστορικό γεγονός αφορά τους Σουηδούς, όταν ο Βασιλιάς Κάρολος ο 12ος της Σουηδίας παρέμεινε για δύο χρόνια περίπου στο Διδυμότειχο και οι Θρακιώτες που ανέλαβαν τα χρόνια εκείνα την προετοιμασία των γευμάτων με παραδοσιακά εδέσματα περιελάμβαναν και τον κεφτέ. Ο ελληνικός κεφτές με τις παραλλαγές στο μαγείρεμα του, από την Σμύρνη μέχρι το Διδυμότειχο και την Κωνσταντινούπολη, ταξίδεψε σε διάφορες περιοχές πριν τα Βυζαντινά χρόνια αλλά και μετά την Οθωμανική περίοδο με τις περίφημες συνταγές να εμπνέουν ακόμη πολλούς μάγειρες.
Η φετινή πανελλαδική τουριστική διάκριση αποτελεί μια επίσημη αναγνώριση της «τοπικής συλλογικής προσπάθειας των πολιτών» στο Διδυμότειχο με την ευγενική συμβολή και την υποστήριξη του διακεκριμένου Σεφ Ηλία Μαμαλάκη, δηλαδή μία δίκαιη αναγνώριση στο επιτυχημένο παράδειγμα των επιχειρήσεων, των συλλόγων, των μαθητικών ομάδων, των εκπαιδευτικών, των ερευνητών και των τοπικών μέσων ενημέρωσης. Όλοι μαζί δούλεψαν πάνω σε μια πρωτότυπη εκδήλωση στην μικρή ακριτική πόλη, με ένα εθνικό παραδοσιακό προϊόν τον «κεφτέ» το οποίο μεταλαμπαδεύτηκε ως γαστρονομική λιχουδιά από γενιά σε γενιά με διάφορες συνταγές μέχρι σήμερα, ενώ παράλληλα βασίστηκαν σε αληθινά ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Διδυμότειχο.
Ανακάλυψαν την «αυθεντικότητα», το πώς να συνδέσουν τουριστικά την κληρονομιά της Θράκης στην παγκόσμια γευστική ταυτότητα της Ελλάδας με τον καλύτερο τρόπο και μάλιστα με προοπτικές για την τοπική βιώσιμη ανάπτυξη. Αψηφώντας τις δυσκολίες της ακριτικής περιοχής, τις λιγοστές υποδομές και την έλλειψη χρηματοδότησης από δημόσιους φορείς, η συνεργασία πολιτών της μικρής πόλης έκανε την έκπληξη στην μεγαλύτερη τουριστική συνάντηση στην Αθήνα. Στηριζόμενοι μόνο σε μικρές ιδιωτικές χορηγίες της περιοχής ξεπέρασαν τις αρχικές προσδοκίες τους και απέδειξαν τι αποτέλεσμα φέρνει η δύναμη της συνεργασίας.
H εβρίτικη επιχείρηση Mobile Sound events (www.mobilesound.gr), η οποία εργάστηκε στον σχεδιασμό των δράσεων, παρέλαβε το βραβείο με εκπρόσωπο τον Μάρκου Σωτήρη. Αξιοσημείωτο είναι ότι, η συγκεκριμένη επιχείρηση από το Διδυμότειχο έχει διακριθεί ξανά το 2024 στα Tourism Awards με την 3η θέση (Bronze award) στην κατηγορία “Destination Development Strategy / Συνεργατηκότητα – Δημιουργία και Ενίσχυση της συνεργατικότητας φορέων & επιχειρήσεων” ως μέλος του νέου cluster Επιχειρηματική Συνεργασία Εναλλακτικού Τουρισμού στον Έβρο (www.evros-eset.gr), όπως επίσης κι από το Επιμελητήριο Έβρου στα Ετήσια Επιχειρηματικά Βραβεία για την “Ανάδειξη Τουριστικού Προϊόντος και Προορισμού” του νομού μιας και αποτελεί τον συντονιστή του δικτύου ΕΛΞΑΤΕ ΕΒΡΟΣ (www.elxate-evros.gr) και μέλος του Δικτύου Τουρισμού Υπαίθρου e-paithros. Συνεχίζει να δημιουργεί σταθερές βάσεις στον θεματικό τουρισμό, έστω και με μικρούς προϋπολογισμούς, ενώ κατάφερε να βοηθήσει την διοργάνωση με δυναμική στρατηγική και με αποτελεσματικό σχεδιασμό.
Ήταν μια βραδιά με εκπλήξεις από την επιτροπή αξιολόγησης των βραβείων και δεν έλειψαν οι ισοψηφίες, διότι συναγωνίστηκαν δεκάδες σημαντικές εκδηλώσεις από όλη την χώρα που αντιπροσωπεύουν την αυθεντική Ελλάδα. Ειδικά στην κατηγορία με την νέα γαστρονομική εκδήλωση του Διδυμοτείχου, υπήρξαν συμμετοχές που διοργανώνουν τις εκδηλώσεις τους πολύ περισσότερα χρόνια ως αναγνωρισμένοι τουριστικοί προορισμοί με την οικονομική υποστήριξη των ΟΤΑ ή δημόσιων φορέων.
Οι επικρατέστερες συμμετοχές της ίδιας κατηγορίας που βραβεύτηκαν είναι:
Ειδική διάκριση (PLATINUM) – Σάμος / ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ METAXA LIKNON – H απρόσμενη εμπειρία που αναδεικνύει την ακριτική Σάμο.
1η θέση (GOLD) – Δήμος Καρδίτσας / NOWSTOS, NOWSTALGISM –Ξαναγύρισε στο Φανάρι, ένα Σχολ(ε)ίο νοσταλγίας.
2η θέση (SILVER) – Δήμος Δυτικής Λέσβου / IMPRESS MEDIA, THEOFILOS MIZIKAS – Φεστιβάλ Γιορτής Σαρδέλας Καλλονής.
2η θέση (SILVER) – Διδυμότειχο / RED RIVER FESTIVAL, HELLENICMEATBALLS, MOBILE SOUND EVENTS, MARKOU SOTIRIS – Οι Ελληνικοί Κεφτέδες στη Γιορτή των Γεύσεων της Θράκης.
3η θέση (BRONZE) – Αθήνα / FUNGIHELLAS, NEKTARIOS FILIPPOPOULOS- Μανιταροεξορμήσεις, τρουφοκυνήγι & μαγειρέματα στην φύση.
3η θέση (BRONZE) – Αθήνα / ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΕΑ) & ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ – Αναβίωση Πλακιώτικης Αποκριάς 2024
Όλες οι υποψηφιότητες αξιολογήθηκαν από επιτροπή η οποία απαρτίζεται από την Άντζελα Γκερέκου (Πρόεδρος Δ.Σ. του Ε.Ο.Τ.), την Βαρβάρα Αυδή (Πρόεδρος της Επιτροπής Αξιολόγησης των Tourism Awards 2025) και τουλάχιστον 45 κριτές (πανεπιστημιακούς, experts, δημοσιογράφους και επιχειρηματίες του τουρισμού). Βάση των κανόνων του θεσμού κάθε υποψηφιότητα αξιολογήθηκε σε βάθος με μελέτη μηνών και ανάλογη βαθμολογία για την Πληρότητα & Ποιότητα της Υπηρεσίας, του Έργου ή του Προϊόντος, τα Αποτελέσματα & Οφέλη που Προέκυψαν, την Καινοτομία & Διαφοροποίηση από τον Ανταγωνισμό και την Συνεισφορά στην Αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος. Σημαντικό είναι ότι, κανένας κριτής δεν γνωρίζει κατά την διαδικασία των προηγούμενων μηνών ποιοι άλλοι κριτές ανήκουν στην ίδια ομάδα αξιολόγησης των βραβείων, για λόγους διατήρησης της ανωνυμίας και για τη διασφάλιση της αμεροληψίας και της αντικειμενικότητας των επίσημων αποτελεσμάτων.
Τα Tourism Awards 2025 φέτος απονεμήθηκαν από κοινού με τα Travel Marketing Awards 2025, τιμώντας εκείνους που με έμπνευση, καινοτομία και σεβασμό στις αρχές της βιωσιμότητας προβάλλουν την ομορφιά, τον πολιτισμό και τη μοναδικότητα του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας. Παρουσιάστρια της βραδιάς ήταν η ηθοποιός Γιούλικα Σκαφιδά ενώ στους υποστηρικτές συμμετείχε και ο Διεθνής Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».