ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τούνελ διαφυγής ή σπήλαιο “συνάντησε”ο αγωγός ΤΑΡ στον “Πόταμο” Αλεξανδρούπολης; Γιατί κρατήθηκε μυστικό;

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τούνελ διαφυγής ή σπήλαιο “συνάντησε”ο αγωγός ΤΑΡ στον “Πόταμο” Αλεξανδρούπολης; Γιατί κρατήθηκε μυστικό;

Ένα περίπου χρόνο μετά τον εντοπισμό Βυζαντινού Ναού στον Άβαντα, κατά την διάρκεια των έργων κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης, οι εργασίες σύμφωνα με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ του Evros-news.gr, έχουν σταματήσει και πάλι, αυτή τη φορά στην περιοχή “Πόταμος”. 

Αν και από την πλευρά της ιδιοκτήτριας εταιρείας του ΤΑΡ, αλλά και της κατασκευάστριας του έργου τηρείται “σιγή ιχθύος” και δεν ανακοινώνεται το παραμικρό, οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι βρέθηκε ένα μεγάλο κενό και δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα αν πρόκειται για κάποιο σπήλαιο ή αν είναι τούνελ που χρησιμοποιούνταν για την διαφυγή Χριστιανών. Με δεδομένο ότι στην ίδια περίπου περιοχή βρέθηκε πέρυσι ο Βυζαντινός Ναός  που οι αρχαιολόγοι χρονολογούν  στον 4ο-6ο μ.Χ. αιώνα, δεν αποκλείεται να είχε χτιστεί κάποιο τούνελ για λόγους ασφαλείας.

Οι ίδιες πληροφορίες, αναφέρουν ότι δεν έχει ακόμα διαπιστωθεί πόσο είναι το μήκος του συγκεκριμένου τούνελ ή σπηλαίου, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ευρύτερη περιοχή του Άβαντα έχει να επιδείξει ιδιαίτερο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Γιατί συνυπάρχουν σε αυτή τείχη μυκηναϊκής, κλασικής και βυζαντινής εποχής και δυτικά σε ένα φαράγγι υπάρχουν αρκετά σπήλαια και σε ένα εξ’ αυτών βρίσκεται ο βραχώδης ναός των Αγίων Θεοδώρων γεμάτος με αγιογραφίες. Μπορεί δηλαδή ακόμα και τα φυσικά σπήλαια να χρησίμευσαν ως δρόμοι διαφυγής των πιστών όταν κινδύνευαν.

Αν χρειαστεί νέα χάραξη θα περάσουν μήνες

και φυσικά το κόστος θα ανέβει κατακόρυφα

Πέρυσι που βρέθηκε ο Βυζαντινός Ναός, από πλευράς της κατασκευάστριας εταιρείας εξετάσθηκε το ενδεχόμενο να γίνει παράκαμψη της περιοχής του Αρχαίου Ναού είτε από δεξιά, είτε από αριστερά. Αλλά αυτή η λύση εγκαταλείφθηκε μετά την αποκάλυψη και άλλων κτισμάτων εκατέρωθεν του Ναού, που καταλαμβάνουν μεγάλη έκταση.

Γι’ αυτό και προτάθηκε από τους Μηχανικούς να συνεχισθεί η αρχική χάραξη, αλλά να περάσει σε μεγαλύτερο βάθος, κάτω από τα Αρχαία κτίσματα. Λύση που εγκρίθηκε από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Τώρα όμως σε αυτή την περίπτωση οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως δεν μπορεί να συμβεί κάτι παρόμοιο, γιατί είναι άγνωστο πόσο βάθος έχει το συγκεκριμένο εύρημα και αν μπορεί να…παρακαμφθεί με χάραξη πιο βαθιά.

Αν αυτό δεν μπορεί να συμβεί, τότε θα χρειαστεί να υπάρξει μετάθεση της χάραξης και να περάσει ο αγωγός από άλλο σημείο. Αυτό όμως προϋποθέτει νέες μελέτες, ενδεχομένως καινούργιες απαλλοτριώσεις και όλα αυτά θα καθυστερήσουν σημαντικά το έργο, αλλά και θα ανεβάσουν κατά πολύ το κόστος.

Αν και δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό και γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί το θέμα μυστικό, θα είχε σίγουρα ενδιαφέρον να μάθουμε αν ενημερώθηκε η Αρχαιολογική υπηρεσία και συγκεκριμένα η Εφορία Αρχαιοτήτων Έβρου, αν αρχαιολόγοι που συνεργάζονται με τον ΤΑΡ εξέτασαν τα ευρήματα και ποιά είναι η εισήγηση τους. Να συνεχιστεί το έργο και με ποιόν τρόπο;

Ακόμα πάντως και αν πρόκειται για σπήλαιο, προφανώς χρειάζεται να εξεταστεί από ειδικούς σπηλαιολόγους και γεωλόγους, που μάλλον δεν υπάρχουν στην περιοχή και πρέπει να έρθουν από την Αθήνα.

Το Evros-news.gr επικοινώνησε τηλεφωνικά με την Διευθύντρια Επικοινωνίας του αγωγού ΤΑΡ, την κ.Κατερίνα Μουζουράκη και έθεσε υπόψη της το συγκεκριμένο θέμα. Εκείνη δήλωσε άγνοια και μας ενημέρωσε ότι αν υπάρχει κάτι, θα επικοινωνήσει μαζί μας. Κάτι που δεν έγινε. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα πρέπει η εταιρεία του ΤΑΡ να ενημερώσει τί ακριβώς συμβαίνει στην περιοχή “Πόταμος”. Αν όντως έχουν βρεθεί νέα ευρήματα έναν χρόνο μετά τον Βυζαντινό Ναό που εντοπίστηκε λίγα χιλιόμετρα νωρίτερα και τί θα συμβεί στη συνέχεια.

Μοιραστείτε το άρθρο

Απάντηση