Κλείσιμο «Olympus Bank»: Τι ισχύει για τους πελάτες της – Ανακοίνωση του Ειδικού Εκκαθαριστή

Κλείσιμο «Olympus Bank»: Τι ισχύει για τους πελάτες της – Ανακοίνωση του Ειδικού Εκκαθαριστή

Σαν… βόμβα μεγατόνων έπεσε χθες Σάββατο στον Έβρο και όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος να κλείσει την πρώην Συνεταιριστική Τράπεζα Έβρου και πρώην Συνεταιριστική Δράμας, νυν Olympus Bank.

Το Evros-news.gr δημοσίευσε πρώτο την συγκεκριμένη σοκαριστική εξέλιξη, η οποία προκάλεσε έντονη ανησυχία και προβληματισμό στους πελάτες της συγκεκριμένης τράπεζας. Γιατί είναι πάρα πολλοί στο νομό Έβρου που παρέμειναν παρ’ ότι εδώ και χρόνια δεν υπήρχε ουσιαστικά Συνεταιριστική Τράπεζα Έβρου και εξυπηρετούνταν από τα δυο καταστήματα της σε Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα. Το ίδιο ισχύει και για τους δήμους του Έβρου, οι οποίοι έχουν λογαριασμούς καταθέσεων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ή ακόμα και εκατομμυρίων κάποιοι στην Olympus Bank.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ακόμα-ΒΟΜΒΑ ΜΕΓΑΤΟΝΩΝ: Λουκέτο στην πρώην Συνεταιριστική Τράπεζα Έβρου (νυν Olympus Bank) από την Τράπεζα Ελλάδος

Το γεγονός ότι η εξαιρετικά αρνητική αυτή εξέλιξη σημειώθηκε απόγευμα Σαββάτου, σε μη εργάσιμη ημέρα και ώρα, έκανε ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα και όλοι αναζητούσαν πληροφορίες για το τι μέλλει γενέσθαι. Βέβαια η παράλληλη ανακοίνωση από την Τράπεζα της Ελλάδος ότι η Εθνική Τράπεζα αναλαμβάνει και διασφαλίζει πλήρως το σύνολο των καταθέσεων της Συνεταιριστικής Τράπεζας «Όλυμπος Συν.Π.Ε.», δημιούργησε κάποια ανακούφιση.

Πάντως λίγη ώρα μετά την γνωστοποίηση του κλεισίματος της συγκεκριμένης τράπεζας με έδρα την Δράμα, “έπεσαν” οι επίσημες ιστοσελίδες τόσο της “Olympus Bank” όσο και η αντίστοιχη dramabank.gr. Υπήρχε και στις δύο απλά η ανακοίνωση του Ειδικού Εκκαθαριστή με πληροφορίες για την ενημέρωση του κοινού, δηλαδή των πελατών της «ΌΛΥΜΠΟΣ ΣΥΝ. Π.Ε.» ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΤΙΤΛΟ «OLYMPUS BANK». Σε αυτή δίνονται αρκετές πληροφορίες για όσα ισχύουν για καταθέτες και γενικότερα πελάτες της τράπεζας μετά το λουκέτο από την Τράπεζα της Ελλάδος που είναι αρμόδια για τους ελέγχους και την εφαρμογή όσων διέπουν τη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ «ΌΛΥΜΠΟΣ ΣΥΝ. Π.Ε.» ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΤΙΤΛΟ «OLYMPUS BANK» ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ:

Σας ενημερώνουμε πως δυνάμει της Απόφασης 456/1/04/02/2023 της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος (ΦΕΚ Β/528/04/02/2023) ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας της «Συνεταιριστικής Τράπεζας Όλυμπος Συν. Π.Ε.» με διακριτικό τίτλο «Olympus Bank», η οποία τέθηκε σε ειδική εκκαθάριση και διορίστηκε ως ειδικός εκκαθαριστής η «PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε.».
Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, η Εθνική Τράπεζα («ΕΤΕ») ανακηρύχθηκε ανάδοχος για το σύνολο των καταθέσεων της Olympus Bank, τις οποίες αναλαμβάνει και διασφαλίζει πλήρως.
Επιπρόσθετα διευκρινίζεται πως δυνάμει της εν λόγω απόφασης διακόπτεται οριστικά η δυνατότητα εκτέλεσης ηλεκτρονικών συναλλαγών μέσω https://web.olympusbank.com/.

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ:
Η Εθνική Τράπεζα ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με την απόφαση 456/1/04/02/2023 Τράπεζας της Ελλάδος αναλαμβάνει και διασφαλίζει πλήρως το σύνολο των καταθέσεων της Συνεταιριστικής Τράπεζας «Όλυμπος Συν.Π.Ε.». H εν λόγω αναδοχή αφορά αποκλειστικά στις καταθέσεις και όχι σε άλλα στοιχεία ενεργητικού ή/ και παθητικού της Συνεταιριστικής Τράπεζας «Όλυμπος Συν.Π.Ε.».
Συγκεκριμένα, η Εθνική Τράπεζα ανακοινώνει:
Η ακριβής Ημερομηνία Έναρξης της Εξυπηρέτησης των δικαιούχων λογαριασμών καταθέσεων της Olympus Bank (οι «Νέοι Πελάτες») θα ανακοινωθεί με νεότερο Δελτίο Τύπου.
Από την Ημερομηνία Έναρξης της Εξυπηρέτησης και μετά, οι Νέοι Πελάτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται από το σύνολο του δικτύου καταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας, αλλά και από τα ψηφιακά της δίκτυα (Internet banking, mobile banking) εφόσον είναι εγγεγραμμένοι σε αυτά.
Η μεταφορά των λογαριασμών θα ολοκληρωθεί συστημικά και για αυτό το λόγο δεν είναι καταρχήν απαραίτητη η προσέλευση των Νέων Πελατών στο δίκτυο των καταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας. Από την Ημερομηνία Έναρξης της Εξυπηρέτησης, οι Νέοι Πελάτες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν όλες τις τραπεζικές συναλλαγές (αναλήψεις, καταθέσεις, πληρωμές κλπ.) και να εκδώσουν νέα χρεωστική κάρτα.
Οι Νέοι Πελάτες που είναι ήδη πελάτες ΕΤΕ και εγγεγραμμένοι στα ψηφιακά της δίκτυα θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν κινήσεις στους λογαριασμούς προερχόμενους από Olympus Bank αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς τους στην ΕΤΕ.
Επισημαίνεται ότι οι λογαριασμοί θα μεταφερθούν στο σύνολό τους ως λογαριασμοί πρώτης ζήτησης (ταμιευτηρίου, όψεως), ενώ θα είναι άμεσα διαθέσιμα στους Νέους Πελάτες όλα τα προϊόντα καταθέσεων και επενδύσεων της ΕΤΕ.
Προτεραιότητα της Εθνικής Τράπεζας είναι να καθησυχάσει όλους τους Νέους Πελάτες για την ασφάλεια των καταθέσεων τους και να τους επιβεβαιώσει την δέσμευσή της για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.


Για το λόγο αυτό προχωρά με τις ακόλουθες ενέργειες:

  • Ειδική Γραμμή Τηλεφωνικής Επικοινωνίας στο 210-4848300: θα λειτουργεί από τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023 στις 9 π.μ. και για όσο διάστημα χρειαστεί.
  • To ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της στις πόλεις της Δράμας, Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας θα επεκταθεί μέχρι τις 5 μ.μ. καθημερινά, και μόνο για τους Νέους Πελάτες, ούτως ώστε να μπορούν να προσέλθουν σε αυτά εκτός κανονικού ωραρίου λειτουργίας και με λιγότερο φόρτο εργασίας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ (ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ)
Εντός των επόμενων ημερών θα ακολουθήσει αναλυτική ενημέρωση για τους τρόπους εξόφλησης των πάσης φύσεως οφειλών, συμπεριλαμβανόμενων και των πιστωτικών καρτών.
Σχετικές πληροφορίες θα αναρτώνται στις παρακάτω ιστοσελίδες:

Στον επόμενο σύνδεσμο μπορείτε να κατεβάσετε την σχετική ΕΠΑΘ :
https://dramabank.gr/ΕΠΑΘ_456_Θέμα_1.pdf