Τελευταία, με μηδενικό απολογισμό η Αλεξανδρούπολη, στον τομέα της κρουαζιέρας

Τελευταία, με μηδενικό απολογισμό η Αλεξανδρούπολη, στον τομέα της κρουαζιέρας

Τελευταία και καταϊδρωμένη μεταξύ 43 ελληνικών πόλεων και περιοχών στον τομέα της κρουαζιέρας, είναι η Αλεξανδρούπολη τα τέσερα συνολικά τελευταία χρόνια, αφού έχει πέρυσι και φέτος δεν ήρθε κανένα κρουαζερόπλοιο και φυσικά μηδενικός είναι και ο αριθμός των επισκεπτών στον τομέα αυτό.

Εξαγγελίες, υποσχέσεις, μελέτες, ιδέες και οράματα για την ανάπτυξή του λιμανιού της πόλης, την αξιοποίησή του, την ιδιωτικοποίηση η όχι αυτού για δεκαετίες. Πρωθυπουργοί, υπουργοί, γενικοί γραμματείς, βουλευτές, πρώην νομάρχες, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι, πρώην πρόεδροι λιμενικού ταμείου, πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης, μας έχουν… παραμυθιάσει κατά καιρούς. Υπάρχουν όμως ντοκουμέντα και στοιχεία που ενημερώνουν τους πολίτες και απεικονίζουν την πραγματική κατάσταση.

Ετσι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΝΩΣΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ για την κρουαζιέρα των ετών 2014, 2015, 2016 και 2017, η Αλεξ/πολη σαν προορισμός κρουαζιέρας πιάνει πάτο, αφού στα συγκριτικά στοιχεία για 43 λιμένες είναι τελευταία (43η ). Μόνο το 2015 είχε έρθει ένα κρουαζερόπλοιο στο λιμάνι της και έφερε 278 επιβάτες. Ούτε σύγκριση φυσικά με την γειτονική Καβάλα που μπορεί και αυτή να έχει πτώση και να υποχώρησε στην 30η θέση, αλλά εξακολουθεί να έχει επισκέψεις κρουαζερόπλοιων.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Λιμανιών Ελλάδας για το διάστημα από το 2014 ως και φέτος, το 2017 παρατηρήθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017) και πτώση περίπου 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017).

Πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και στις επισκέψεις επιβατών παρατηρείται το 2017 σε σχέση με το 2016 στη χώρα μας, λόγω της πολιτικής αστάθειας και των γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και τα λιμάνια των χωρών αυτών.
Είναι ενδεικτικό ότι σε έξι λιμάνια της Τουρκίας, Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Μαρμαρίς, Τσεσμέ, Κουσάντασι και Αττάλεια, προσέγγισε μόνο μία εταιρεία κρουαζιέρας και αυτή ήταν η ελληνική Celestyal Cruises.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Λιμανιών Ελλάδας «ΕΛΙΜΕ», το 2017 παρατηρήθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017) και πτώση περίπου 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017).
Πάντως, η πρώτη δεκάδα των προορισμών παραμένει η ίδια, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, με σταθερά πρώτο σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών το λιμάνι του Πειραιά και μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή η δεύτερη θέση για το λιμάνι της Μυκόνου σε αντικατάσταση αυτού της Σαντορίνης, το οποίο μετατίθεται στην τέταρτη για πρώτη φορά.
Συγκεκριμένα στο λιμάνι του Πειραιά, που βρίσκεται στον πρώτο προορισμό το 2017, είχαμε 576 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 1.055.559 επισκέψεις επιβατών, έναντι 625 αφίξεων κρουαζιερόπλοιων το 2016 με 1.094.135 επισκέψεις επιβατών.

Η Μύκονος, που έρχεται στη δεύτερη θέση, είχε 501 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 με 699.304 επισκέψεις επιβατών έναντι 596 αφίξεων το 2016 με 722.517 επισκέψεις επιβατών.
Στην τρίτη θέση είναι η Κέρκυρα με 410 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 και 679.681 επισκέψεις επιβατών, στην τέταρτη η Σαντορίνη με 406 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 και 620.570 επισκέψεις επιβατών και ακολουθούν το Κατάκολο, η Ρόδος, το Ηράκλειο τα Χανιά, η Πάτμος και Κεφαλονιά-Ιθάκη στη 10η θέση.

Πηγή: euro2day.gr