Γ.Βήτας (δικηγόρος Θεσσαλονίκης): Άρθρο-παρέμβαση για λαθρομετανάστες, Τελόπουλο και Εβρίτες που βοηθούν ενεργά

Παρέμβαση στο θέμα που προέκυψε με το ρεπορτάζ στην γνωστή ακροαριστερή “Εφημερίδα των Συντακτών” του ανταποκριτή της στον Έβρο Αντώνη Τελόπουλου και της απάντησης που του έδωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου “Αινήσιο Δέλτα” και γνωστός νομικός της Αλεξανδρούπολης Πάρης Παπαδάκης, κάνει μέσω του Evros-news.gr ο καταξιωμένος δικηγόρος της Θεσσαλονίκης Γιώργος Βήτας.

Με άρθρο-παρέμβαση του, ο κ.Βήτας που είναι από τους γνωστότερους και πιο πετυχημένους νομικούς της Θεσσαλονίκης, συμφωνεί απόλυτα με τις απόψεις του κ.Παπαδάκη και αναφέρεται σε όσα ισχυρίζεται στην ανταπόκριση του ο κ.Τελόπουλος. Διαβάστε όσα αναφέρει:

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π.Παπαδάκης: Ο Πρόεδρος του “Αινήσιο Δέλτα” απαντάει σε Τελόπουλο: “Μπέρδεψες ποιος παρανομεί στη λαθρομετανάστευση”

Κύριε διευθυντά,
Υπέπεσε στην αντίληψή μου αντιπαράθεση, δια δημοσιευμάτων, μεταξύ τωνκυρίων Αντώνη Τελόπουλου, Δημοσιογράφου και Πάρι Παπαδάκη, διακεκριμένου δικηγόρου της Αλεξανδρούπολης.


Πράγματι, ο κύριος Τελόπουλος με προβλημάτισε με το δημοσίευμα του, στην εφημερίδα των Συντακτών ,σε σχέση με το τι συμβαίνει με την εκτός ελέγχου είσοδο λαθρομεταναστών στην Ελληνική επικράτεια, και την περιοχή του Έβρου ειδικότερα και εξηγούμαι ευθύς αμέσως:
Αναφέρεται o κ. Τελόπουλος, σε ένα μυθιστόρημα ενός συγγραφέα που εμένα προσωπικώς μου είναι άγνωστος, όπου λέει ότι περιγράφει σε ένα έργο του, μια κοινωνία, παθητικό αποδέκτη κάθε αυθαιρεσίας και ωμής καταστολής. Στομυθιστόρημα καλά κάνει ο συγγραφέας, αλλά αυτό τι σχέση έχει άραγε με την Ελλάδα;
Είναι αποδέκτης κάθε αυθαιρεσίας ο Ελληνικός λαός; Πόθεν προκύπτει; Ενώ φυσικά όταν επισημαίνει αυθαιρεσία σε τι αναφέρεται άραγε; Ποιος ορίζει άραγε την αυθαιρεσία, που θα έπρεπε να αντιδράσει ο κόσμος; Σίγουρα όχι ο συντάκτης του δημοσιεύματος.

Αυθαιρεσία είναι η αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης, ή η ίδια η λαθρομετανάστευση; Εκτός και αν μας πει o κ Τελόπουλος, ότι είναι νόμιμη η λαθρομετανάστευση και νόμιμη η παράνομη είσοδος στη χώρα αλλοδαπών. Είναι παθητικός αποδέκτης ο πολίτης, όταν ενεργεί έστω και αυτό που ονομάζει ο συντάκτης ως…περιπολία; Ας πούμε ότι το κάνει ο πολίτης. Αυτό που ονομάζει ο συντάκτης περιπολία, είναι πιθανόν ουσιαστικά η ελεύθερη κυκλοφορία του πολίτη του Έβρου, σε χώρο που αυτός ορίζει και αποφασίζει, ως έχει δικαίωμα και η καταγγελία παράνομων πράξεων, αν τις εντοπίζει. Αν αυτό για τον κύριο Τελόπουλο είναι περιπολία, για μένα είναι πράξη απόλυτα ενεργού πολίτη και φυσικά, όχι παθητικού αποδέκτη της λαθρομετανάστευσης.
Ποια άραγε είναι η ωμή καταστολή στην οποία αναφέρεται; Η καταστολή του εγκλήματος είναι και άλλης φύσεως, αν όχι ωμής; Έχει και πιο ρομαντική προσέγγιση η καταστολή του εγκλήματος; Σε τι αναφέρεται ακριβώς ο συντάκτης δεν αντιλήφθηκα.


Η Εβρίτικη κοινωνία τάχα δικαιολογεί ,κατά το δημοσίευμα, φαινόμενα αυτοδικίας.
Ποια είναι αυτά τα φαινόμενα αυτοδικίας άραγε; Σε τι αναφέρεται ο συντάκτης; Και αν όπως λέει, δικαιολογεί η κοινωνία σε μεγάλο βαθμό, φαινόμενα αυτοδικίας, σε τι ακριβώς τον ενοχλεί; Ας τον ενοχλήσει που αυτός δεν τα δικαιολογεί και δεν τα κατανοεί. Ας κοιτάξει γιατί δεν τα δικαιολογεί και ας μη παραπονιέται που συμβαίνει.
Αν και φυσικά ,δεν κατανόησα ποια είναι αυτά.
Πόθεν προκύπτει η αντικατάσταση του επίσημου κράτους άραγε; Τι πρέπει να κάνει το επίσημο κράτος, τι δεν κάνει και πόσο πρέπει ο πολίτης να συνδράμει ή όχι; Αν γιαπαράδειγμα ο κύριος Τελόπουλος αντιληφθεί παράνομη πράξη, θα κινητοποιήσει τις αρχές ή όχι; Θα τις κινητοποιήσει σε κάθε παράνομη πράξη, ή επιλεκτικά; Εύχομαι η
απάντηση να είναι καθολική αποδοχή και ενημέρωση.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται στο δημοσίευμα, η ακινητοποίηση από πολίτη, μάλλον Τούρκων λαθρομεταναστών. Για τον συντάκτη, ήταν πολιτικοί πρόσφυγες, χωρίς καμία επιχειρηματολογία προς τούτο. Ενώ υπάρχουν αρμόδιες επιτροπές, που κρίνουν την ιδιότητα του πολιτικού πρόσφυγα, και μετά από καιρό, πως άραγε αναγράφει τόσο βέβαια και τόσο επιπόλαια, τέτοια ιδιότητα των ανθρώπων αυτών ο συντάκτης, παραμένει άγνωστο.


Πως θα αντιδρούσε αυτός άραγε με δύο ξένους στο σπίτι του; τι θα έκανε; Θα τους χαρακτήριζε αν ήταν λαθρομετανάστες, πρόσφυγες ή αιτούμενοι πολίτικο άσυλο;
Τι θα έκανε άραγε; Θα ενημέρωνε την αστυνομία; Θα έπαιρνε μέτρα προφύλαξης μέσα στη νύχτα ή όχι; Τι θα έκανε; Πέραν της κριτικής, ας δούμε τον ρεαλισμό και δεν απάντησε πουθενά, παρά μόνο κατήγγειλε και έκρινε.
Οι πολίτες που παρατηρούν κίνηση λαθρομεταναστών είναι κατά τον συντάκτη επιλήψιμοι στην δραστηριότητα τους; Ωραία λέξη η περιπολία ,και έλκει τον αναγνώστη , αλλά τελικά είναι χρήσιμοι ή όχι οι πολίτες, αν το κάνουν; Να βοηθούν οι πολίτες ή όχι τις αρχές; Η μήπως χαλάνε την μαγιά κάποιων κι πρέπει να σιωπούν;
Δεν θα αναφερθώ για τον κτηνοτρόφο, γιατί δεν με απασχόλησε το θέμα και η δικαιοσύνη εξέδωσε απόφαση.
Άραγε οι πολίτες που κυκλοφορούν στο Δέλτα του Έβρου, θα πρέπει να παρατηρούν ή όχι; Να ενημερώνουν τις αρχές για ύποπτες κινήσεις ή όχι; Να αποσυρθούν ή όχι από εκεί; Αν μπορούν να ακινητοποιήσουν λαθρομετανάστες, να το κάνουν ή όχι; Η καθημερινή παρουσία ακριτών στο Δέλτα του Έβρου είναι επιλήψιμη; σε τί ενοχλεί η παρουσία του κ. Παπαδάκη και των άλλων εκεί; Δεν πήρα απάντηση από την ανάγνωση.
Διάβασα για κλήση επίσκεψης του κυρίου Παπαδάκη, στο Δέλτα του Έβρου, για τον συντάκτη. Η ερώτηση μου είναι με βάση το δημοσίευμα. Αν δει λαθρομετανάστες ο κύριος Τελόπουλος, Θα πάρει τηλέφωνο στην αστυνομία ή όχι;
θα τους δώσει οδηγίες εντοπισμού ή όχι; Αν απαντήσει ναι, τότε δεν έχει καμμιά βάση καμία του κατηγορία εις βάρος αυτών των ανθρώπων. Αν απαντήσει όχι, τότε διαφαίνονται κίνητρα άλλα. Προσωπικά πιστεύω ότι θα καλέσει αμέσως τις αρχές.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Με εκτίμηση
Γιώργος Χ. Βήτας
Δικηγόρος Θεσσαλονίκης