Σαμοθράκη-ταχύπλοα: Τί άλλαξε στην εβδομάδα που ξεκίνησαν δρομολόγια

Σαμοθράκη-ταχύπλοα: Τί άλλαξε στην εβδομάδα που ξεκίνησαν δρομολόγια

Εδώ και περισσότερο από μια βδομάδα, άλλαξαν τα δεδομένα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, αφού δυο νέα ταχύπλοα, το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 και το ΖΕΦΥΡΟΣ, ξεκίνησαν δρομολόγια από και προς το νησί, εξυπηρετώντας όμως μόνο επιβάτες, μια και δεν έχουν τη δυνατότηα να μεταφέρουν οχήματα ή ακόμα και μηχανάκια.

Επειδή τους τελευταίους μήνες και ιδιαίτερα τις ημέρες που προηγήθηκαν της έναρξης των δρομολογίων έγινε πολύ μεγάλος”θόρυβος”,ακούστηκ αν και γράφτηκαν πολλά, υπήρξαν έντονες αντιπαραθέσεις και καταγγελίες, ας καταγράψουμε την κατάσταση όπως είναι σήμερα με την καινούργια κατάσταση.

  1. Η SAOS Ferries ξεκίνησε πρώτη δρομολόγια με το ΖΕΦΥΡΟΣ την Πέμπτη 27 Ιουλίου και ακολούθησε την Παρασκευή η CS Ferries με το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1.
  2. Οι δυο εταιρείες έχουν διαφορά στην τιμή του εισιτηρίου. Με το ΖΕΦΥΡΟΣ, που άρχισε πρώτο τα δρομολόγια, οι επιβάτες πληρώνουν 18 ευρώ, ενώ το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 αν και άρχισε μια μέρα αργότερα και κάποιοι θα περίμεναν λόγω ανταγωνισμού να έχει τουλάχιστον την ίδια τιμή, όρισε το εισιτήριο στα 20 ευρώ, δηλαδή 2 ευρώ ακριβότερα και 4 συνολικά στο πήγαινε-έλα.
  3. Η SAOS Ferries με το ΖΕΦΥΡΟΣ έχει περισσότερα δρομολόγια, μια και όλες τις ημέρες της εβδομάδας πηγαίνει ΔΥΟ φορές από Αλεξανδρούπολη για Σαμοθράκη και το αντίστροφο. Μόνο τη Δευτέρα έχει ένα δρομολόγιο από Σαμοθράκη, αλλά το “ισοφαρίζει” την Τρίτη που υπάρχουν τρία δρομολόγια απότο νησί προς Αλεξανδρούπολη. Αντίθετα το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 για τρεις ημέρες της εβδομάδας, έχει μόνο ΕΝΑ δρομολόγιο από και προς την Σαμοθράκη, οπότε συνολικά το ΖΕΦΥΡΟΣ έχει 14 δρομολόγια την εβδομάδα και το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 έχει 11.
  4. Το πρόβλημα που υπήρχε από την στιγμή που ξεκίνησε η λειτουργία της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Λαύριο, με την έλλειψη δρομολογίου την Τετάρτη παραμένει, όσον αφορά κάποιον που θέλει να πάει την συγκεκριμένη ημέρα στη Σαμοθράκη έχοντας και το αυτοκίνητο του μαζί. Γιατί τα ταχύπλοα είναι όπως είπαμε μόνο επιβατηγά και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ ακόμα δεν έχει έρθει να ξεκινήσει δρομολόγια.

5. Αυτό φυσικά έχει πλέον… ξεχαστεί, κυρίως από εκείνους που είχαν κάνει το συγκεκριμένο θέμα “σημαία” τους, αλλά και από όσους κόπτονταν για την εξυπηρέτηση των Σαμοθρακιτών και των επισκεπτών. Η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά για παράδειγμα, την οποία ο δήμαρχος Θανάσης Βίτσας ευχαρίστησε και προσωπικά για την βοήθεια της στην δρομολόγηση του ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 και η ίδια παραδέχθηκε δημόσια πως όντως έκανε παρέμβαση στο Υπουργείο Ναυτιλίας υπέρ της εταιρείας CS Ferries των κυρίων Δημήτρη Συμεωνίδη και Γαβριήλ Χατζηγαβριήλ, γιατί δεν κάνει το ίδιο και τώρα στον υπουργό Παναγιώτη Κουρουμπλή ώστε να έρθει και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ και να αρχίσει δρομολόγια;

6. Ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries Φώτης Μανούσης, στη συνέντευξη τύπου την οποία έδωσε την περασμένη Πέμπτη, πέρα από τις αιχμές που άφησε εναντίον της κ.Γκαρά για μονόπλευρη παρέμβαση και… ευαισθησία στο θέμα της δρομολόγησης των ταχύπλοων, έκανε και μια εξαιρετικά σοβαρή καταγγελία, για τον βασικό μέτοχο της CS Ferries και μάλιστα ανέφερε συγκεκριμένα στοιχεία. Είπε επί λέξει με βάση την απομαγνητοφώνηση: “Ουσιαστικός ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ο Δημήτρης Συμεωνίδης του Αδάμ που γεννήθηκε το 1971 στην Γερμανία. Συνελήφθη στις 13 Ιανουαρίου 2005 μαζί με άλλα δύο άτομα με 2 κιλά κατεργασμένης κάνναβης σε συσκευασία σοκολάτα όπως λέγεται, από άνδρες της δίωξης ναρκωτικών Έδεσσας. Είναι αλήθεια αυτό“;

7. Έχει περάσει περισσότερο από μια εβδομάδα μετά την συγκεκριμένη καταγγελία, ο κ.Συμεωνίδης στον οποίο αναφέρθηκε δεν έκανε την παραμικρή δήλωση απαντώντας σε μια τόσο αοβαρή κατηγορία. Ούτε όμως οι αγωγές που προανήγγειλε ο συνιδιοκτήτης .Χατζηγαβριήλ απαντώντας αυτός στις καταγγελίες, έχουν ως τώρα κατατεθεί. Αν είχε γίνει και από την πλευρά της CS Ferries θα είχαν ανακοινωθεί, ενώ από την SAOS Ferries ο υπεύθυνος Δημήτρης Λαζόπουλος υποστηρίζει ότι καμιά αγωγή ή μήνυση δεν τους κοινοποιήθηκε εναντίον του κ.Μανούση.

8. Προχθές βράδυ, στο προσωπικό του προφίλ στο facebook ο πλοιοκτήτης του ΣΑΟΝΗΣΟΣ Φώτης Μανούσης ανέβασε φωτογραφίες από το εσωτερικό του, έτσι όπως διαμορφώθηκε πλέον και μετατράπηκε εκτός από οχηματαγωγό και σε επιβατηγό, ώστε να μπορεί όπως και το ΣΑΟΣ ΙΙ να εκτελεί τα ίδια δρομολόγια. Οι έλεγχοι όπως είπε έχουν ολοκληρωθεί και απομένουν οι τυπικές άδειες, αφού πρώτα συγκεντρωθούν οι εκθέσεις όλων των ελεγκτών του υπουργείου Ναυτιλίας. Μια και βρισκόμαστε στην “καρδιά” της τουριστικής περιόδου, όλοι αυτοί που… πίεζαν για τα ταχύπλοα, δηλαδή δήμαρχος, βουλευτής Νατάσα Γκαρά, σύλλογος επαγγελματιών, οι άλλοι επιχειρηματίες του νησιού, γιατί δεν κάνουν παρέμβαση στον κ.Κουρουμπλή να επισπευσθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και να μπει και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ επιτέλους στην γραμμή;

9. Η δρομολόγηση των δύο ταχύπλοων, αλλάζει προφανώς τα δεδομένα για τον τουρισμό της Σαμοθράκης. Γίνεται πλέον και ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΗΜΕΡΑΣ για τους Έλληνες, κατοίκους της Αλεξανδρούπολης, του Έβρου, της Θράκης αλλά και όλης της Βόρειας Ελλάδας. Όπως συμβαίνει με τα νησιά του Σαρωνικού στην Αθήνα. Μπορεί κάποιος αυθημερόν να πάει και να γυρίσει μέσα σε δυο ώρες, όταν με το ΣΑΟΣ μόνο για να πάει ήθελε πολύ περισσότερο. Στο χέρι λοιπόν όλων των φορέων του νησιού είναι να αξιοποιήσουν τη νέα, θετική πραγματικότητα και να την αξιοποιήσουν. Προσελκύοντας και τους Τούρκους που κατά χιλιάδες έρχονται στην Αλεξανδρούπολη όλο τον χρόνο. Γιατί όποιος πάει έστω και για μια ημέρα, σίγουρα θα… μαγευτεί από τις ομορφιές της Σαμοθράκης και θα θελήσει να πάει για περισσότερες.

10. Εκτός λοιπόν από την ενημερωτική καμπάνια που πρέπει να υπάρξει και επειδή πολύς λόγος έγινε για μονοπώλια στις συγκοινωνίες, θα πρέπει και οι ενοικιάσεις μεταφορικών μέσων για παράδειγμα, μια και όποιος πηγαίνει με το ταχύπλοο δεν θα παίρνει μαζί του αυτοκίνητο, να γίνουν πιο προσιτές και όχι να υπάρχουν πολύ υψηλές τιμές. Όπως και κάποιοι ιδιοκτήτες καταλυμάτων, που ζητούν για τα μέσα Σεπτεμβρίου 60 και 70 ευρώ, να καταλάβουν ότι δεν βρίσκονται στην… Μύκονο.

11. Ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries Φώτης Μανούσης, ασφαλώς έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια που η εταιρεία του είναι η μοναδική στην γραμμή Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης, αρκετά λάθη. Όσοι όμως τον κατηγορούν για… μονοπώλιο, όπως είπε σε ραδιοφωνική αντιπαράθεση μαζί του στην εκπομπη του Δημήτρη Κολιού στον MAXIMUM και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά εξηγώντας ότι παρενέβη υπέρ της ανταγωνίστριας εταιρείας για να μην υπάρχουν μονοπώλια, δεν μας λένε γιατί τόσα χρόνια δεν βρέθηκε άλλη εταιρεία να τα διεκδικήσει. Αν είναι τόσο κερδοφόρα λόγω των επιδοτήσεων. Όπως και την γραμμή του Λαυρίου που ξεκίνησε φέτος. Ούτε μία εταιρεία, εκτός της SAOS Ferries δεν ενδιαφέρθηκε. Μακάρι, όπως δήλωσε πρόσφατα ο κ.Χατζηγαβριήλ, η εταιρεία του CS Ferries σε συνεργασία με άλλες σύμφωνα με όσα είπε, να διεκδικήσουν την γραμμή το 2019 που τελειώνει η επιδότηση.

12. Και κάτι τελευταίο, που το γνωρίζουν όλοι στην Σαμοθράκη. Τα περισσότερα χρήματα τα τελευταία χρόνια όσον αφορά το νησί, τα έχει επενδύσει, με βάση τα πραγματικά και συγκεκριμένα στοιχεία, ο κ.Μανούσης και πρέπει να ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Με την δημιουργία του οινοποιείου και αποστακτήρειου ΜΕΛΜΑΡ, που θεωρείται από τους ειδικούς του κρασιού αν όχι το καλύτερο, από τα κορυφαία της Ευρώπης και του κόσμου. Με την μονάδα ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων και φυσικά με την ναυπήγηση του ταχύπλοου ΖΕΦΥΡΟΣ, αλλά και του δεύτερου που επίσης κατασκευάζεται και την μετατροπή του ΣΑΟΝΗΣΟΣ σε επιβατηγό, για την οποία επίσης δαπάνησε πολλά χρήματα. Ένας άνθρωπος λοιπόν μεγάλης ηλικίας επένδυσε τα χρήματα αυτά στην Σαμοθράκη, από την οποία ως γνωστόν δεν κατάγεται αλλά όλα αυτά τα χρόνια έχει “δεθεί” μαζί της. Φυσικά δεν το έκανε για να τα… χάσει, αλλά επειδή προσδοκά να κερδίσει από τις επενδύσεις. Όπως συμβαίνει με όλους τους επιχειρηματίες.